کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی به تمجید از آنتونیو کونته، سرمربی تیم ملی ایتالیا پرداخت: «او یک رهبر ذاتی است. در زمان حضور من روی نیمکت یوونتوس (1999) کونته کاپیتان این تیم بود.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۰

وقتی سرمربی یووه شدم، آنتونیو تاثیر زیادی روی عملکرد تیم و حتی فضای داخل رختکن داشت. وقتی به یک رهبر در تیم نیاز داشتم،‌ او انتخاب قطعی بود. از زمانی که فوتبال را کنار گذاشت، تمام این مدت او در حال تماشا و یادگیری بود. می‌دانستم که روزی مربی خواهد شد. او می‌خواهد تمام بازیکنانش از او پیروی کنند. می‌خواهد روحیه تیمش خوب باشد. او از این‌که تفکراتش را به مطبوعات بگوید، ترسی ندارد.»

یک شهر به نام بیل

ولزی‌ها برای تقدیر از ستاره سرشناس‌ تیم‌ ملی فوتبال کشورشان، نام شهری در این کشور را «بیل» گذاشتند. «بالا» شهری کوچک در شمال کشور ولز به طور موقت به «بیل» تغییر نام داده است تا به این شکل از گرت بیل، ستاره تیم ولز تقدیر شود. مقامات شهر بالا برای تجلیل از سرشناس‌ترین بازیکن فوتبال کشورشان که گران‌قیمت‌ترین بازیکن دنیا هم هست، تصمیم گرفته‌اند که در مدت برگزاری رقابت‌‌های یورو 2016، نام شهرشان را به بیل تغییر دهند. بیل نه‌تنها سهم بسزایی در صعود ولز به مرحله نهایی یورو 2016 داشت؛ بلکه در دو بازی ولزی‌ها در این رقابت‌ها نیز گل زد و به این ترتیب محبوبیت خود برای مردم کشورش را چند برابر کرد. حالا ولزی‌ها منتظر تماشای یک نمایش درخشان دیگر از بیل در بازی آخر هستند.

مرگ هوادار ایرلند‌شمالی هنگام بازی با اوکراین

یک هوادار تیم فوتبال ایرلند شمالی هنگام بازی با اوکراین در شهر لیون،جان خود را از دست داد. سخنگوی مطبوعاتی فدراسیون فوتبال ایرلند شمالی گفت: یک هوادار 64 ساله که برای تماشای بازی‌های تیم کشورش به فرانسه سفر کرد، روز گذشته هنگام بازی با اوکراینی‌ها، ‌دچار حمله قلبی شد و درگذشت. این بازی با برد ایرلند تمام شد.

رشفورد رکورد رونی را شکست

مهاجم جوان منچستریونایتد با حضور در بازی تیم ملی انگلیس برابر ولز، رکوردی را که کاپیتان سه‌شیر در یورو 2004 برجای گذاشت، شکست. مارکوس رشفورد با حضور در بازی تیم‌های ملی انگلیس و ولز در گروه B یورو، رکورد وین رونی را به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن انگلیسی که در جام ملت‌های اروپا به میدان رفته است، شکست. رشفورد که در دقیقه 73 به جای آدام لالانا به میدان رفت، 18 سال و 228 روز سن دارد. این درحالی است که وین رونی پیش از این با حضورش در جام ملت‌های اروپا در سال 2004 عنوان جوان‌ترین بازیکن انگلیسی را که در یورو بازی کرده است، در اختیار داشت. رونی زمانی که اولین بازی‌اش را در یورو 2004 انجام داد، 18 سال و 232 روز سن داشت.

خوشحالی فلورنزی از تولد دخترش

آلساندرو فلورنزی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایتالیا از این‌که هنگام مسابقات جام ملت‌‌های اروپا موسوم به یورو 2016 دخترش متولد شده، اظهارخوشحالی کرد. در هفته گذشته ستاره 25 ساله آتزوری ایتالیا از آنتونیو کونته، سرمربی تیمش دو روز مرخصی گرفت تا به کشورش سفر کند. علت این امر تولد دخترش بود. او بعد از بازگشت به اردو خاطرنشان کرد: از سرمربی تیم تشکر می‌کنم که اجازه داد به ایتالیا برگردم. خوشحالم موقع تولد دخترم آنجا بودم. این مهم‌ترین روز زندگی‌ام بود. از این بابت بسیار خوشحالم و به خود می‌‌بالم.

پیام لام به بازیکنان آلمان

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان قبل از شروع مسابقه تیم ملی کشورش مقابل لهستان در فضای مجازی به همبازی‌های سابقش پیام داد. او در پیام خود خطاب به بازیکنان تیم ملی آلمان نوشت: «الان می‌رم که آماده بشم تا مسابقه شما و یک پیروزی دیگرتان در جام ملت‌های 2016 را ببینم. موفق باشید بچه‌ها.»

لواندوفسکی: از تساوی راضی هستیم

روبرت لواندوفسکی، مهاجم تیم ملی لهستان پس از تساوی مقابل آلمان گفت: کسب نتیجه تساوی مقابل قهرمان جام جهانی راحت نبود و ما از این نتیجه راضی هستیم. واقعا بازی مقابل آلمان، کار بسیار سختی است، بنابراین ما از تساوی مقابل آنها راضی هستیم. البته در این مسابقه فرصت‌های خیلی خوبی برای گلزنی داشتیم که با کمی دقت حتی می‌توانستیم آلمان را شکست بدهیم، گرچه آلمان‌ها هم صاحب فرصت‌هایی شدند.

بواتنگ: در دفاع و حمله متفاوت بودیم

ژرمی بواتنگ، بهترین بازیکن دیدار آلمان مقابل لهستان گفت: ما در خط دفاعی بی نقص عمل کردیم، اما در خط حمله تاثیر لازم را نداشتیم. برابر لهستان بازی فشرده و سختی را پشت‌سر گذاشتیم. در این بازی خوش‌شانس بودیم که گلی دریافت نکردیم. ما در این دیدار فرصت خوبی نداشتیم تا دروازه لهستان را باز کنیم. می‌توانم بگویم که در دیدار امشب،خط دفاعی ما نسبتا بهتر از دیدار گذشته مقابل اوکراین عمل کرد. هر قدر امشب در خط دفاعی مطمئن عمل کردیم در خط حمله ضعیف بودیم و تاثیر لازم را نداشتیم.

بلاژکوفسکی: در بازی دفاعی خوب بودیم

مدافع تیم ملی فوتبال لهستان معتقد است یارانش در بازی دفاعی مقابل قهرمان جهان عملکرد خوبی داشتند. در ادامه مسابقات دور دوم مرحله گروهی از گروه سوم، آلمان و لهستان برابر هم قرارگرفتند که بدون گل مساوی کردند. یاکوب بلاژکوفسکی ادامه داد: خوب بازی کردیم، بخصوص در دفاع خوب بودیم و موقعیت‌های گلزنی داشتیم که استفاده نکردیم،البته با این یک امتیاز راضی هستیم و هنوز موفق به انجام کاری خاص نشده‌ایم، اما اوضاع تیم در مجموع خوب است. می‌خواهیم تحت هر شرایط برنده بازی با اوکراین شویم و به مرحله بعد برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها