اوکراین با شکست مقابل ایرلند شمالی نخستین تیم حذف شده جام لقب گرفت

گل‌نزن‌ها

توقف آلمان در سد لهستانی‌ها. اولین بازی بدون گل جام پانزدهم در دیداری رقم خورد که مهاجمان بزرگی چون روبرت لواندوفسکی و توماس مولر در آن حضور داشتند؛ دو مهاجمی که در همین فصل با پیراهن بایرن مونیخ 67 گل در لیگ قهرمانان و بوندس‌لیگا به ثمر رساندند.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۱

اتفاق بدتر در این بازی توپ‌های خارج از چارچوب بود. تماشاگرانی که امیدوار بودند یکی از بازی‌های زیبای جام را ببینند در نهایت درحالی از تماشای این مسابقه با شنیدن سوت پایان آن دست کشیدند که آلمان و لهستان حتی در خلق موقعیت خطرناک هم ناکام بودند و در جدالی که از افت‌وخیز چندانی برخوردار نبود امتیاز را میان خود تقسیم کردند.

با این تساوی آلمان چهار امتیازی شد تا همچنان در صدر جدول باقی بماند. اما شگفتی بزرگ این گروه را ایرلند شمالی رقم زد؛ تیمی که اولین حضور خود را در رقابت‌های یورو تجربه می‌کرد در مصاف با اوکراین به اولین پیروزی تاریخ خود در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دست پیدا کرد؛ بردی شیرین که حتی به سکته قلبی یکی از هوادارانش منجر شد.

روی کاغذ شانس کمی برای پیروزی ایرلندی‌ها می‌شد تصور کرد، اما دو شروع مجدد و دو گل، نسخه اوکراین را پیچید تا این تیم نخستین حذف شده یورو 2016 باشد. اوکراینی‌ها حالا حتی اگر لهستان را در بازی آخر ببرند، باز هم شانسی برای صعود نخواهند داشت چراکه بازی مستقیم را به ایرلند شمالی باخته‌اند.

در این گروه لهستان با چهار امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به آلمان در مکان دوم است و ایرلند شمالی سه امتیازی هم در مکان سوم قرار دارد. با توجه به این شرایط در روز پایانی هر اتفاقی می‌تواند بیفتد؛ از صعود آلمان به عنوان تیم صدرنشین گرفته تا ادامه شگفتی‌سازی‌های ایرلند و سقوط آلمان مدعی به رده سوم جدول.

درست مانند آلمان، انگلیسی‌ها هم حالا صدرنشین گروه خود هستند؛ اما با خوش‌شانسی. انگلیس بازی باخته را در مقابل ولز به پیروزی بدل کرد، اما برای رسیدن به این سه امتیاز شیرین تا دقیقه 92 صبر کرد. ضربه ایستگاهی گرت بیل در دقیقه 42 و واکنش ناامیدکننده جو هارت می‌توانست پایانی تلخ برای انگلیسی‌ها رقم بزند اما این گل را جیمی واردی در دقیقه 56 جبران کرد تا شادی مضاعف را در آخرین ثانیه‌های بازی دنیل استوریچ به آنها هدیه کند. انگلیس که در بازی نخست خود در همین دقیقه مغموم گل روسیه شده بود، این بار در آخرین دقیقه طعم رستگاری را چشید تا با همین سه امتیاز به صدر جدول برود. با این حال انگلیسی‌ها برای صدرنشینی هنوز یک ماموریت دیگر پیش‌رو دارند؛ این‌که اسلواکی سه امتیازی را در روز آخر شکست بدهند. ولز، دیگر تیم 3 امتیازی این گروه هم در آخرین روز به مصاف روسیه یک امتیازی می‌رود که هنوز روی کاغذ می‌تواند تیم دوم جدول شود.

برنامه بازی‌ها

بلژیک ـ ایرلند جنوبی (ساعت 17 و 30 دقیقه، ورزشگاه المپیک لیون)

ایسلند ـ مجارستان (ساعت 20 و 30 دقیقه، ورزشگاه گیوفروی سنت آتین)

پرتغال ـ اتریش (ساعت 23 و 30 دقیقه، ورزشگاه پاردوپرنس پاریس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها