منابع امنیتی فرانسه اعلام کردند به دنبال به دست آمدن اطلاعاتی مبنی بر خروج یک گروه کوچک از اعضای داعش از سوریه و راهی شدن آنها به سمت اروپا، در برخی کشورهای اروپایی حالت آماده‌باش برقرار شده است.
کد خبر: ۹۱۴۱۵۸
خروج یک گروه داعشی از سوریه؛ فرانسه و بلژیک آماده‌باش دادند

به گزارش جام جم آنلاین ، یک مسئول امنیتی فرانسه که خواست نامش فاش نشود، گفت: سازمان اطلاعات بلژیک به تازگی اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد یک گروه کوچک از اعضای داعش که برای انجام حملات در غرب آموزش دیده‌اند، به احتمال زیاد پس از ترک سوریه به سمت اروپا حرکت کرده‌اند که این اطلاعات را با سازمان اطلاعات فرانسه در میان گذاشته است.

وی گفت: در فرانسه و بلژیک در این باره حالت فوق العاده امنیتی اعلام شده چرا که اطلاعات مشابهی به سازمان‌های اطلاعاتی در کشورهای دیگری در اروپا نیز رسیده است.

پاریس و بروکسل پایتخت‌های فرانسه و بلژیک اخیرا شاهد حملات خونباری بوده‌اند که به ترتیب 130 و 32 کشته برجای گذاشت و هر دو آنها را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.

ایندیپندنت به نقل از منابع بلژیکی اعلام کرد، پلیس این کشور معتقد است که به احتمال زیاد اعضایی از گروه داعش به همراه ادوات لازم 10 روز پیش سوریه را به مقصد بلژیک و فرانسه ترک کرده‌اند و احتمالا قصد دارند از طریق دریا و از راه ترکیه و یونان خود را به اروپا برسانند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها