فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا مجوز حضور میشل پلاتینی را در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا صادر کرد. میشل پلاتینی که از سوی فیفا و یوفا حکم محرومیت از حضور در اماکن ورزشی دریافت کرده، با پا درمیانی مقامات سیاسی فرانسه، همچنین به پیشنهاد مقامات برگزارکننده یورو 2016 مجوز حضور در استادیوم‌های محل برگزاری یورو 2016 را دریافت کرد.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۲

براساس این حکم تازه که در قالب یک نامه اداری از سوی فیفا به یوفا ابلاغ شده، میشل پلاتینی حق ندارد هیچ مسئولیت اجرایی یا نظارتی در یورو 2016 داشته باشد، اما می‌تواند به عنوان یک شهروند فرانسوی در استادیوم‌های دهگانه یورو 2016 حاضر شود و حتی به عنوان مهمان ویژه در جایگاه ویژه و کنفرانس‌های خبری حضور داشته باشد. اگر پلاتینی در جریان یورو 2016 مطالبی تحریک آمیز علیه فیفا یا یوفا به خبرنگاران بگوید، بلافاصله با او برخورد خواهد شد.

بازتاب حرکت خیرخواهانه رونی

ستاره ملی‌پوش فوتبال انگلیس به همراه همسر خود از کودکان مبتلا به اختلالات ذهنی و هورمونی دیدن کرد و هزینه درمان و نگهداری تعدادی از آنها را به عهده گرفت. وین رونی همراه همسر و چند نفر از دوستان نزدیک خود با حمایت مالی بنیاد خیریه «وین رونی» به محل نگهداری و درمان کودکان مبتلا به اختلالات ذهنی و هورمونی رفت. رونی در این بازدید به آرزوی یک کودک هوادار منچستریونایتد هم جامه عمل پوشاند و این کودک در کنار اسطوره زندگی خود، عکس یادگاری دریافت کرد.

حداقل 40 کودک معرفی شده از سوی مرکز بهداشتی و درمانی میزبان رونی و دوستانش به صورت کامل تحت حمایت مالی بنیاد خیریه وین رونی قرار گرفتند.

این حرکت خیرخواهانه بازتاب گسترده‌ای در انگلیس داشته و از روز گذشته به طرز غیرقابل باوری، نزدیک به 200 هزار کمک مالی از طریق اینترنت به حساب مالی این موسسه قدیمی واریز شده است. بسیاری از روزنامه‌های ورزشی انگلیس نیز مشخصات این موسسه و موسسات مشابه را منتشر کرده‌اند تا مردم به آنها کمک کنند.

دیوارنگاری ستارگان فوتبال در پاریس

به دستور شهردار پاریس و به هنرمندی چند دیوارنگار اسپانیایی و ایتالیایی، تصاویر ستارگان دنیای فوتبال در شهر پاریس به نمایش گذاشته شد.

اولین نقاشی روی دیوار از کریستیانو رونالدو مقابل هتل مرکزی شهر پاریس توجه گردشگران و خبرنگاران و عکاسان را به خود جلب کرد.

پس از آن مردم متوجه اقدام جالب شهردار پاریس شدند، کاری که می‌تواند در شهرهای دیگر فرانسه هم سرایت داشته باشد. تصاویری از زیدان، اینیستا و تیه‌ری هانری از دیگر دیوارنگاری‌های شهر پاریس در این چند روز گذشته بوده است.

ژاوی: اسپانیا شانس اول قهرمانی یورو است

کاپیتان سابق اسپانیا تیم ملی کشورش را به عنوان شانس اول قهرمانی در رقابت‌های یورو 2016 می‌شناسد. ژاوی هرناندز کاپیتان سابق باشگاه بارسلونا. کلیدی‌ترین بازیکن اسپانیا در دو قهرمانی یورو و یک قهرمانی جام جهانی، درباره شانس قهرمانی تیم‌ملی کشورش در رقابت‌های یورو 2016 فرانسه گفت: «لاروخا، شانس اول قهرمانی یوروی امسال است؛ اما پنج تیم قدرتمند رقیبان اصلی اسپانیا هستند».

ژاوی در مصاحبه با روزنامه الرایه قطر گفت: «اسپانیا در یورو 2016 شانس اول قهرمانی است البته در کنار ال ماتادورها آلمان، فرانسه، پرتغال، انگلیس و ایتالیا نیز مدعی هستند و این 5 تیم حریفان اصلی اسپانیا در این رقابت‌ها هستند. به نظرم در شرایط کنونی، اینیستا و بوسکتس دو بازیکن کلیدی و موثر هستند که می‌توانند در میانه زمین هنرنمایی کنند. آنها با توجه به این‌که به همراه بارسا تجربه‌های زیادی در تورنمنت‌های حساس و بزرگ داشتند، می‌توانند نقش کلیدی را در موفقیت اسپانیا در یورو 2016 داشته باشند.»

بوفون: ایتالیا یک تیم واقعی است

کاپیتان تیم‌ملی ایتالیا نقطه قوت آتزوری در رقابت‌های یورو 2016 فرانسه را مشخص کرد.

جان لوئیجی بوفون دروازه‌بان و کاپیتان آتزوری پیش از رقابت‌های یورو 2016 فرانسه نقطه قوت تیم را کار دسته‌جمعی و تیمی دانست. بوفون در مصاحبه با سایت فوتبال ایتالیا گفت: تیم ما، بازیکنان و کادر فنی قدرتمندی دارد و می‌تواند با تکیه بر بازی گروهی موفق باشد. ایتالیا یک تیم واقعی است. ما در این رقابت‌ها متاسفانه مارکو وراتی و کلودیو مارکیزیو را به خاطر مصدومیت نداریم، ولی ایتالیا در تمامی رقابت‌ها تکیه‌‌اش بر بازی گروهی بوده است و در این تورنمنت هم گروهی بازی خواهد کرد.رقابت‌های یورو 2016 دیشب با دیدار فرانسه میزبان مقابل رومانی آغاز ‌شد. ایتالیا در این رقابت‌ها در گروه پنجم با بلژیک، سوئد و ایرلند همگروه است و کار سختی را پیش رو دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها