رئیس شرکت روس‌ تک اعلام کرد که مسکو به واسطه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران قصد ندارد سلاح‌های تهاجمی همچون تانک و بمب‌افکن در اختیار ایران قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۴
مسکو سلاح‌های تهاجمی در اختیار ایران قرار نمی‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین ، سرگئی چمیزوف اعلام کرد که مسکو به واسطه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، تسلیحات تهاجمی همچون تانک و بمب‌افکن در اختیار تهران قرار نمی‌دهد.

چمیزوف در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» در اینباره گفت: «در حالیکه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود دارد، روسیه تنها تسلیحاتی را در اختیار ایران قرار می‌دهد که شامل تحریم‌ها نشود. بعنوان مثال سامانه موشک دفاع هوایی اس-300. ما هرگز توافقات بین‌المللی را نقض نکرده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد».

روسیه و ایران از قبل قراردادی را برای تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران امضا کرده‌اند و بخش اول این محموله تحویل داده شده است.

رئیس روس‌ تک ادامه داد که روسیه چهار بخش از سامانه اس-300 را تا پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل می‌دهد.

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین سال گذشته با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد و از چندی قبل روند تحویل این سامانه به ایران آغاز شده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
mehdi
-
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
۰
۰
بابا ما نباید اون شكایت رو پس میگرفیتم
خودمون كه نمونه ش رو ساختیم حتی بهتر و جدیدتر همچنین غرامت اون شكایت علیه روسیه پول چشم گیری بود
خارجی یك خارجی است علی الخصوص كه روس باشه كه از پیشینه ای كه در ایران داشت خیلی معلومه
علیرضا
-
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
۰
۰
روسها فقط دنبال بهره برداری از ایران هستند هیچ وقت ما از روسها خیر و دوستی ندیدیم ولی چه سود كه ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها