سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل:

به نفت ایران نزدیک نشوید!

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در ادعایی واهی شرکت های طرف قرارداد با ایران را از پیامدهای ارتباط با این کشور برحذر داشت.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۵
به نفت ایران نزدیک نشوید!

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه سعودی عکاظ در شماره امروز خود گزارشی را با نام «به نفت ایران نزدیک نشوید» منتشر کرد.

نویسنده این گزارش، مارک والاس است. وی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و رئیس اجرایی گروه «متحدان بر ضد ایران هسته ای» است. این گروه یک سازمان غیر انتفاعی و غیر حزبی است و با ادعای هوشیاری در برابر خطرات ایران در جهان تشکیل شده است.

وی در ابتدای این گزارش با اشاره به نمایشگاه بین المللی فرآورده های نفتی و گازی و پتروشیمی در سال 2016 در تهران مدعی شد: بزرگترین شرکت های نفتی جهان در این نمایشگاه گرد هم آمدند. ضروری است که این شرکت ها را از خطرات حضور در بازارهای ایران آگاه کنیم. مجموعه ما در تازه ترین اقدام خود بزرگترین شرکت های نفت و گاز جهان را که سعی در انعقاد قرارداد با ایران دارند، مورد هدف قرار داده است.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در ادامه با طرح ادعاهایی مضحک درباره مالکیت شرکت ملی نفت ایران نوشت: این شرکت یکی از بازوهای سرمایه گذاری سپاه پاسداران ایران است. آمریکا و جامعه جهانی، سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی می دانند. از آنجاییکه شرکت ملی نفت ایران یکی از بارزترین نمایندگان ایران در نمایشگاه مذکور بود پس بعید نیست که شرکت های خارجی حاضر در این نمایشگاه در دام باندهای پیچیده شبح گونه وابسته به سپاه پاسداران ایران گرفتار شوند.

وی در ادامه مدعی شد: با وجود این اخبار نگران کننده برخی از شرکت ها همچنان تمایل دارند نفوذ خود را در بخش نفت و گاز ایران گسترش دهند. بر همین اساس رئیس شرکت ملی نفت ایران از برگزاری چند نشست با نمایندگان شرکت های «بی پی» و «رویال داچ شل» طی هفته گذشته خبر داد.

والاس در ادامه ادعاهای واهی و بی اساس خود افزود:با در نظر گرفتن سیطره سپاه پاسداران بر بخش وسیعی از نفت و گاز ایران، باید این شرکت های خارجی را از خطرات تحریم و پاسخگویی قانونی بر حذر داشت. شرکت های جهانی باید بدانند با تجارت با ایران خود را در معرض خطرات بزرگی قرار میدهند که ممکن است پیامدهای عمده ای را برای وضع مالی این شرکت ها و آوازه ی آنها داشته باشد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در پایان گزارش خود در ادعایی پوچ اظهار داشت: یادآور می شوم که هنوز برخی از تحریم های آمریکا بر ضد ایران به قوت خود باقی مانده است؛ به خصوص در زمینه نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه های موشکی این کشور. به همین دلیل هر شرکتی که با سپاه پاسداران ایران ارتباط برقرار می کند خود را در معرض این تحریم ها قرار می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها