رئیس‌جمهور در جمع مردم آذربایجان غربی تاکید کرد:

بهبود معیشت، خواسته اصلی مردم

رئیس‌جمهور کشورمان دیروز در جمع مردم ارومیه با تاکید بر این‌که آذربایجان غربی باید پایانه روابط اقتصادی با همسایگان و مرزهایش نماد رونق اقتصادی باشد، اظهارکرد: مساله نخست کشور رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است و برای رسیدن به اهداف ملی باید مسائل حاشیه ای را کنار گذاشت.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی با اشاره به حضور شکوهمند مردم در دو انتخابات اخیر، خاطرنشان کرد: این به آن معناست که کشور و مردم ما گرچه یکصدایی را نمی‌پسندند و صداهای متنوع و گوناگون در این کشور است، اما در عین حال حاکمیت واحد ملی سراسر کشور ما را فراگرفته است. وی اظهار کرد: مردم عزیز سرزمین ما در این انتخابات «آری»هایی گفتند و «نه»هایی را اعلام کردند که شبیه انتخابات سال 92 بود و مردم در این انتخابات خواهان بهبود معیشت بودند. مردم خواهان همصدایی و وحدت مسئولان برای توسعه و رونق اقتصادی در این سرزمین هستند و به فرهنگ و هویت اسلامی و ملی، آری و به خشونت و افراط‌گرایی، نه گفتند. وی با اشاره به این‌که مردم سرزمین ما خواهان رشد و ترقی هستند گفت: مردم ما شعارهای بی‌محابایی را که میان رابطه مردم با جهانیان شکاف ایجاد کند، نمی‌خواهند.

روحانی افزود: این هنر نیست به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رقبای خودمان را در سراسر جهان علیه خودمان متحد کنیم و حتی شرایطی فراهم آوریم که کشورهایی که به‌طور سنتی سال ها دوست ما بودند در شورای امنیت سازمان ملل متحد در کنار خصم ما آمریکا، ملت بزرگ ایران را تحریم کنند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: دنیای سیاست دنیای عرضه امتیاز دادن نیست، دنیای عرصه امتیاز گرفتن و ایجاد شرایط مناسب برای کار و اشتغال مردم و حرکت مردم به سمت تعالی است. چرا کاری کنیم که مردم ما از حقوق مسلم خود محروم بمانند. رئیس‌جمهور با تاکید بر نپرداختن به مسائل حاشیه‌ای در داخل کشور گفت: ما در همین ماه‌های اولیه برداشته شدن تحریم‌ها، شاهد اولین گام‌های سرمایه‌گذاری در کشور عزیز خودمان هستیم. مردم خوب آگاهند که ما برای این‌که گام‌های لازم را برای حرکت اقتصادی در این کشور برداریم، گرچه نیازمند زمان هستیم، اما در همین گام‌های اولیه، کشورهای دیگری که سال‌های گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی گرفته و ما را تحریم کرده بودند، امروز گام به گام در حال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستند. وی تاکید کرد: اگر شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای خود به نمایندگان خواستید که ملت و دولت و همچنین دولت و مجلس و قوای سه گانه همه دست‌به‌دست هم دهیم برای این‌که اهداف مردم و ملت را به ثمر بنشانیم، امروز روزی نیست که ما به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، مردم نمی خواهند این جناح یا آن جناح به مسائل دست دوم یا دست سوم بپردازند. وی با بیان اینکه بهبود معیشت خواسته اصلی مردم است، گفت:‌ ما ترک، کرد و عرب زبان، بلوچ و ترکمن و همه اقوام ایرانی را باید با چشم واحد و به طور مساوی مانند برادر در کنار هم ببینیم. دولت یازدهم اجازه نخواهد داد در کشوری اسلامی که همه برادریم، فرقی میان کرد و ترک گذاشته شود. فارس، ترک و کرد زبان همه شاخه‌های درخت تنومندی به‌نام ایران اسلامی هستیم. وی افزود: در شرایطی که اطرافمان را ناامنی، کشتار، اختلافات، افراطی‌گری و قوم گرایی فرا گرفته، شاهدید که امنیت و ثبات در کشورمان به بهترین شکل حاکم و وحدت و برادری میان همه اقوام برقرار است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به بحران دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته در همین روز 46 سانتی‌متر افزایش سطح آب داشته و این به معنای آن است که ما دریاچه ارومیه را احیا خواهیم کرد. من به وعده ام در مورد احیای دریاچه ارومیه وفا کردم و در اولین جلسه دولت یازدهم بحث دریاچه ارومیه و احیای آن را مطرح کردیم. اگر شرایط سال‌های قبل به همین منوال ادامه پیدا می‌کرد و اگر در سه سال گذشته برنامه‌های مدون دولت در مورد احیای دریاچه ارومیه اجرا نمی‌شد و وضع سال‌های قبل ادامه پیدا می‌کرد، امروز دریاچه ارومیه باید 120 سانتی‌متر دیگر کاهش می‌کرد و در یک شرایط بحران در دریاچه ارومیه و بحران برای محیط‌زیست استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار و مجموعاً 14میلیون نفر جمعیت ایران قرار می‌گرفتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها