سرطانی که با برنزه کردن به سراغتان می‌آید

این سرطان 263درصد رشد جهانی داشته است + علائم هشدار دهنده

متاسفانه امروزه در میان جوانان رواج یافته است، برنزه کردن پوست بدن است که می‏تواند با خوابیدن در مقابل نور آفتاب، در فضای باز و کنار استخر یا با استفاده از دستگاه سولاریوم باشد که این قبیل موارد، خطرات زیانبار تابش اشعه ماورای بنفش را تشدید می‌کند، از این‌رو باید از تماس‌های غیرضروری با اشعه ماورای بنفش خورشید خودداری به عمل آید.
کد خبر: ۹۰۹۲۷۸
برنزه بکنم یا نکنم؟

به گزارش جام جم سرا ، توجه داشته باشید که برنزه کردن پوست چه با نور آفتاب چه با سولاریوم (tanning beds) هر دو برای پوست بسیار مضرند و به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

همچنین اشخاصی که تعداد زیادی خال در بدن دارند، باید هفته‏ای یک‌بار خال‏هایشان را نگاه کنند تا متوجه تغییرات جدی در این خال‌ها شوند. افراد باید مواظب علائمی مانند سوزش، خارش، قرمزی، التهاب یا خونریزی در منطقه خال باشند و در صورت بروز این علائم، به پزشک مراجعه کنند.

چه زمانی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کرد؟ اگر از خانه بیرون می‌روید، در هر فصلی، هر روز حتی روزهای ابری باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. در روزهای ابری 80 درصد اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند به پوست شما برسد. کنار آب، ساحل شنی و در روزهای برفی نیاز به مصرف ضدآفتاب به دلیل انعکاس نور بیشتر است.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها