وزیر صنعت پیش بینی کرد:

صادرات 50 میلیارد دلاری برای سال 95

وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات غیرنفتی را با احتساب میعانات گازی 50 میلیارد دلار برای سال جاری پیش‌بینی‌ و اعلام کرد: سهم صادرات محصولات معدنی و صنعتی حدود 38 میلیارد دلار، صادرات محصولات کشاورزی پنج میلیارد دلار و صادرات میعانات گازی هفت میلیارد دلار خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۸۸۰۴
صادرات 50 میلیارد دلاری برای سال 95

به گزارش جام جم آنلاین ،محمدرضا نعمت‌زاده از افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار کرد: انتظار می‌رود امسال میزان صادرات غیرنفتی به مرز 50 میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری صادرات به تفکیک گروه‌های کالایی و با کمک تشکل‌ها و شرکت‌های صادراتی بیان کرد: در راستای تحقق هدف‌گذاری صادرات غیر نفتی، مدیریت تعرفه واردات جهت حمایت از کالاهایی که تولید داخلی دارند، بهینه‌سازی نرخ ارز برای واردات، حرکت به سمت تک‌نرخی شدن ارز و نیز جلوگیری از قاچاق کالا و همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درنظر گرفته شده است.

نعمت‌زاده با تاکید به دستیابی به هدف 50 میلیارد دلاری صادرات کالا در سال 1395 عنوان کرد: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش آسیب‌پذیری ناشی از شوک‌های اقتصادی، افزایش یا ایجاد اشتغال در بخش‌های ذیربط و ارتقای رفاه و نیز حفظ تراز مثبت در سال جاری از نتایج مورد انتظار این هدف‌گذاری است.

منبع :ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها