رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با رد موضوع وجود افراد دوجنسه در فوتبال و فوتسال بانوان تاکید کرد که با رسانه‌ها و افرادی که بدون دلیل و مدرک اقدام به نشر این موضوعات کذب و بی‌سند می‌کنند برخورد قضایی خواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۶

الهه عرب عامری درباره موضوع حضور دوجنسه‌ها در تیم‌های فوتسال و فوتبال بانوان که اخیرا به آن پرداخته شده است به ایسنا گفت: قانون تعیین جنسیت در مسابقات مختلف بین‌المللی و بویژه در زمینه بانوان از سال 1389 به شکل دستورالعمل به همه کشورها ابلاغ شده و همه فدراسیون‌ها باید مطابق با آن اقدامات خود را انجام دهند، فدراسیون فوتبال ایران نیز با توجه به وظیفه ذاتی خود معاینات پزشکی کلیه بانوان فوتسالیست و فوتبالیست را در تیم‌های ملی تهیه کرده و در صورت نیاز به مراجع ذیصلاح ارائه خواهد کرد.

رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با بیان این‌که طرح این موضوعات باهدف زیرسوال بردن جایگاه فوتسال و فوتبال بانوان شکل گرفته است، ادامه داد: به دنبال قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که تحسین همگان را برانگیخت، برخی کشورها که هیچ جایگاهی در فوتسال و فوتبال جهان ندارند، این موضوعات را مطرح و با استفاده از رسانه‌های مرتبط اقدام به انتشار این قبیل اخبار در سطح بین‌المللی و بویژه فضای مجازی کردند. این اقدام آنها در موج اولش در سال94 مورد تقبیح و نکوهش اکثر رسانه‌های داخلی و مردم قرار گرفت. چرا که همه ما از مقاصد آنها در به چالش کشیدن موفقیت‌های بانوان ایرانی باخبریم و این‌گونه اخبار نخ‌نما و اطلاعات بدون مدرک و سند جایگاهی در میان آحاد جامعه ایران ندارد.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در امور بانوان در ادامه گفت: جالب است که مجددا برخی معدود رسانه‌های داخلی اقدام به شایعه‌پراکنی و اتهام‌زنی به بانوان ورزشکار فوتبالیست و فوتسالیست کشور کرده‌اند که این موضوع جای بسی تعجب دارد. چرا که قطعا مدارک و مستندات مستدل در خصوص موضوع تعیین جنسیت و همچنین پدیده همجنس‌گرایی را در اختیار ندارند و تنها بر‌اساس شنیده‌ها و بدون تحقیق و تفحص و وجود ادله کافی در مورد این موضوع کاملا تخصصی اقدام به اتهام‌زنی و انتشار اخبار کذب می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها