لوئیس فان‌خال سرمربی هلندی منچستر یونایتد با وجود کسب اولین جام بعد از سرالکس فرگوسن از این تیم اخراج شد تا جا برای ورود خوزه مورینیو در این تیم باز شود.
کد خبر: ۹۰۷۳۳۶

گواردیولا: لام یک اسطوره به تمام معناست

سرمربی بایرن گفت مسحور حرکت کاپیتان تیمش شده است. پس از قهرمانی بایرن در جام حذفی، فیلیپ لام در حرکتی غافلگیرکننده جام قهرمانی را به دست پپ گواردیولا داد تا این مربی که آخرین حضورش به عنوان سرمربی باواریایی‌ها را تجربه می‌کرد، نخستین کسی باشد که جام را بالای سر می‌برد. لام درباره این حرکت گفت: «پیش خودم فکر کردم می‌تواند حرکت به جایی باشد. پپ برای تیم ما خیلی کارها کرد و شایسته این قهرمانی بود.»

گواردیولا هم با تحسین از این حرکت، گفت: «به خاطر این لحظه از فیلیپ متشکرم. او مناسب‌ترین کاپیتان برای بایرن مونیخ است و البته این جایگاه هنوز هم حق مطلب را برای او ادا نمی‌کند. بلکه او یک اسطوره به تمام معناست. باشگاه بایرن اسطوره‌هایی مثل فرانتس بکن‌بائر، گرد مولر، اولی هوینس و کارل هاینس رومنیگه داشته و لام هم در این سطح است. او از روز اولی که من به مونیخ آمدم خیلی کمکم کرد، هم داخل زمین و هم بیرون زمین. او اولین مدافع راست جهان است که از پست خودش بر بازی مسلط می‌شود. او همیشه خوب است و من هیچ‌گاه بازی بدی از او ندیدم». لام که اعلام کرده سال 2018 از فوتبال خداحافظی خواهد کرد، شنبه‌شب پنجاه و چهارمین بازی خود در جام حذفی را انجام داد که به این ترتیب در این زمینه رکورددار شد.

هوملس: به خواست خودم تعویض نشدم

کاپیتان دورتموند تاکید کرد تعویضش در دیدار فینال جام حذفی آلمان به میل خودش اتفاق نیفتاده است. در حالی که توماس توخل ادعا کرده بود هوملس خودش به او علامت داده که می‌خواهد تعویض شود، این بازیکن گفت: «من چنین چیزی را به زبان نیاوردم. ما تماس چشمی داشتیم؛ اما شاید او فکر کرده با نگاهم می‌خواستم به او پیام دهم نمی‌توانم به بازی ادامه دهم. اتفاقا خوب می‌شد اگر می‌گذاشت چند دقیقه بیشتر در زمین بمانم.»

ریبری: کاسترو هم به صورت من ضربه زد

هافبک فرانسوی بایرن از حرکت غیرورزشی‌اش در فینال جام حذفی مقابل دورتموند دفاع کرد! از حاشیه‌های مسابقه حساس فینال جام حذفی آلمان بین بایرن و دورتموند به جز خداحافظی متس هوملس و پپ گواردیولا با تیم‌هایشان، صحنه ناخوشایندی بود که در نیمه نخست رخ داد. جایی که فرانک ریبری بعد از آنکه با خطای گونزالو کاسترو متوقف شد و علاوه بر آن از سوی داور مسابقه هم واکنشی ندید، خودش بعد از هل دادن جولیان وایگل به سمت کاسترو هجوم برد و انگشتانش را در چشمان این بازیکن فرو برد، آن هم درست در مقابل دیدگان پپ گواردیولا! ریبری دیروز بعد از بازتاب گسترده حرکتش در رسانه‌های دنیا به دفاع از خود پرداخت و به مجله کیکر گفت: «کاسترو هم با انگشتانش توی صورت من زد؛ به همین خاطر این‌طور واکنش نشان دادم. البته او ان اتفاق را چندان بزرگ نکرده، چرا که پسر خوبی است. احساسات، مبارزه و همه اینها جزئی از فوتبال است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها