نه‌تنها جشنواره سینمایی کن، بلکه فرانسه این روزها حال و هوای سینمای ایران را به خود گرفته است.
کد خبر: ۹۰۶۸۴۹
4 داستان جالب ایرانی در فرانسه از فرهادی، دولتشاهی، کرامتی تا یک شاهزاده

به گزارش جام جم ، شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن ایرانی‌تر شد. روز چهارشنبه فرش قرمز فیلم «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی در بخش نوعی نگاه این جشنواره به نمایش درآمد و فیلم «فروشنده» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی امروز در دو نوبت ساعت 12 ظهر و 10 شب به وقت محلی در این جشنواره رونمایی می‌شود.

فردا هم قرار است انیمیشن «شاهزاده روم» در سالن نمایش «اِتوآل» خانه فرهنگ ایران در پاریس به نمایش در بیاید.

دعوای سونی و آمازون سر فرهادی

«فروشنده» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی است که در جشنواره فیلم کن با عنوان «مشتری» عرضه شده است.

فرهادی که یکی از پرافتخارترین سینماگران ایرانی در سطح جهان است، امید دارد بار دیگر فیلم جدیدش در این رویداد مهم، درخشش داشته باشد.

«فروشنده»، زندگی یک زوج جوان را روایت می‌کند که مجبور به تخلیه آپارتمان خود می‌شوند و به زندگی مستاجر قبلی آپارتمان جدیدشان، پیوند می‌خورند.

نکته جالب درباره این فیلم که امروز رونمایی می‌شود، این است که دو کمپانی بزرگ سونی و آمازون برای پخش آن در رقابت بودند که سرانجام «فروشنده» برای نمایش در کشورهای آمریکایی به استودیو آمازون و گروه رسانه‌ای کوهن فروخته شد، ورایتی در این باره نوشت که فیلم توسط ممنتو (به عنوان پخش کننده) از 12 آبان به نمایش درمی‌آید.

فیلم قبلی فرهادی «گذشته» نام داشت که سال 2013 به نمایش در آمد و برای نخل طلای کن رقابت کرد. این فیلم، نخل طلای کن را برای برنیس بژو به ارمغان آورد.

«شاهزاده روم» نیمه شعبان در پاریس

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» قرار است به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان در خانه فرهنگ ایران در پاریس اکران شود.

آن طور که سینماپرس نوشته است، « شاهزاده روم » محصول گروه «هنر پویا» فردا ساعت 19 در جشن بزرگ نیمه‌شعبان در سالن نمایش اِتوآل خانه فرهنگ ایران در پاریس به نمایش درمی‌آید.

این برنامه به همت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و انجمن اسلامی دانشجویان پاریس و با حضور حامد جعفری تهیه‌ کننده «شاهزاده روم» برای ایرانیان مقیم فرانسه اکران خواهد شد.

«شاهزاده روم» تاکنون علاوه بر ایران در انگلیس، امارات، لبنان، عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج و بحرین اکران شده است.

این انیمیشن در سال 2015 در لبنان توانسته بود عنوان ششمین فیلم پرفروش اکران را به خود اختصاص دهد.

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری پس از کسب لوح تقدیر ویژه در سی ‌و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سال گذشته با شعار «فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» توانست به فروش پنج‌ میلیارد تومانی در گیشه سینماهای ایران و رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال دست یابد.

پوشش بازیگران ایرانی

یکی از مهم ترین حواشی حضور فیلم‌های ایران و عوامل فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی، به مساله پوشش و لباس این بازیگران مربوط است.

امسال در جشنواره کن بهنام بهزادی کارگردان فیلم «وارونگی» به همراه سحر دولتشاهی، علی مصفا، علیرضا آقاخانی، رویا جاویدنیا و ستاره پسیانی در مراسم فرش قرمز این فیلم شرکت کردند که پوشش بانوان این فیلم از جمله سحر دولتشاهی در فضای مجازی حسابی مورد بحث و تبادل نظر کاربران قرار گرفته است.

در همین رابطه به سراغ نسیم ملکی، طراح لباس و مد رفتیم. او درباره لباس سحر دولتشاهی گفت: این بازیگر پیراهن کاملا ساده از جنس حریر بر تن دارد؛ پیراهنی که همچنان که مناسب یک مراسم رسمی خارجی است، پوشش کامل نیز دارد. گشادی و بلندی لباس همچنان که به عنوان مدل لباس انتخاب شده، به نوعی پوشیدگی را بخوبی در خود حفظ کرده و برای یک بانوی مسلمان مناسب است و البته انتخاب جنس حریر آن را از یک لباس ساده و معمولی، تا حد زیادی جدا کرده است.

مهتاب کرامتی، متوسلیان و بازار کن

امسال برخی بازیگران هم از طریق پخش‌کنندگان ایرانی به جشنواره کن اعزام شده‌اند. از جمله مهتاب کرامتی که به جنوب فرانسه رفته و با حضور در غرفه شرکت «آیات مدیا» پخش‌کننده محصولات سازمان اوج در بازار فیلم کن، به بحث و تبادل نظر درباره این محصولات پرداخته است.

او با تمجید از آثار سازمان اوج گفته است: به عنوان مثال فیلم «ایستاده در غبار» با موضوع زندگی شهید متوسلیان فیلم فوق‌العاده‌ای بود و خود من به عنوان یکی از داوران جشنواه در جشن اختتامیه و روی صحنه نیز از فیلم تقدیر و تشکر کردم.

شرکت آیات مدیا توزیع‌کننده محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج با چهار فیلم بادیگارد، ایستاده در غبار، هیهات و انیمیشن فهرست مقدس در بازار فیلم کن غرفه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها