سیدحسن نصرالله در مراسم هفتمین روز شهادت بدرالدین

پاسخ ما به صهیونیست‌ها مستقیم، کوبنده و خارج از مزارع شبعا خواهد بود

سیدحسن نصرالله در مراسم هفتمین روز شهادت بدرالدین گفت: مصطفی بدرالدین از اولین نیروهای مقاومت بود که در مبارزه با دشمن صهیونیستی، پیش قراول مبارزان بود. وی از سال 1995 میلادی تا اواسط سال 1999 میلادی مسئولیت نظامی مرکزی در حزب الله را بر عهده داشت و موفق شد هسته های مقاومت و کار مقاومت را توسعه دهد.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۲
پاسخ ما به صهیونیست‌ها مستقیم، کوبنده و خارج از مزارع شبعا خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از المنار، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) از فرماندهان بلندپایه حزب الله در مجتمع سیدالشهداء واقع در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: در ابتدا به همه شما خوش آمد می گویم که در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین تشریف آوردید و تشکر می کنم. از صمیم قلب به مادر شهید بدرالدین و همسر وی و پسر عزیز و دختران عزیزش و برادران و خواهران گرامی و همه اعضای خانواده و دوستانش و همرزمانش تسلیت و تبریک می گویم.

وی افزود: ما امروز در این عزا با هم شریک هستیم. زیرا این شهید هم فرزند خانواده کوچک و هم فرزند خانواده بزرگش بود. به همه خانواده های شهدا که صبر کردند و همچنین کسانی که به شهادت فرزندانشان در همه میادین و بویژه شهدایی که در سوریه به شهادت رسیدند و این شهید فرمانده آنها بود، درود می فرستم.

دبیر کل حزب الله گفت: در این سخنرانی، سخنانم را به سه بخش تقسیم می کنم. در بخش اول درباره شهید بدرالدین، در بخش دوم درباره شهادت و جزئیات آن و در بخش سوم درباره بعد از شهادت وی و اینکه ما به کجا می رویم و موضع ما چیست سخن می گویم.

وی افزود: توسعه رسانه جنگی و جنگ روانی و همچنین کمین انصاریه از مهمترین دستاوردهای دوره مسئولیت شهید بدرالدین بود. وی گفت: مهمترین چالشهایی که در دوره فرماندهی نظامی مرکزی بدرالدین رخ داد نبرد موسوم به خوشه های خشم و جنایت قانا بود.

نصرالله گفت: بعد از شهادت حاج عماد مغنیه بدرالدین مسئولیت دیگری را بر عهده گرفت و از مهمترین دستاوردهای این دوران می توان به کشف شبکه های جاسوسی اشاره کرد. مصطفی در متلاشی کردن شبکه تروریسم در لبنان مشارکت کرد و تلاشهایی را که دستگاههای امنیتی لبنان در متلاشی کردن این شبکه ها انجام داده بودند، تکمیل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هنگامی که حزب الله تصمیم گرفت که وارد سوریه شود، مصطفی مسئولیت و رهبری یگانهای حزب الله را در آنجا بر عهده گرفت و به لطف تلاشهای او مقاومت به افتخار تحقق دستاوردها و جلوگیری از سقوط سوریه نائل شد.

وی گفت: من در ابتدا پذیرفتم که مصطفی بدرالدین به مرزها برود و با فرماندهان ارتباط داشته باشد و سپس به لبنان باز گردد. من مانع رفتن او به سوریه می شدم. اما سید مصطفی می گفت که نمی توانم چنین میدانی را از لبنان اداره کنم. بنابراین بیشتر وقتش را در سوریه گذراند و مسئولیتهای سنگینی را در دشوارترین اوضاع بر عهده گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دشمن صهیونیستی کینه توز در حق ما انصاف را رعایت کرد اما کشورهای عربی به آمریکا و اسرائیل و اسرائیلی ها بیشتر از خود اسرائیلی ها خدمت کردند.

وی گفت: ما 34 سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای عرب مستعربه در صداقت ما شک کردند.

نصرالله ادامه داد: ما تحقیق و بررسی کردیم و هیچ نشانه ای دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی بر ترور شهید بدرالدین وجود ندارد. هر چند ما اسرائیل را تبرئه نمی کنیم اما ما حتی دشمنان را متهم نمی کنیم و جنگ روانی ما با تمام جهان تفاوت دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست ها گفت: ای صهیونیستها اگر به هر کدام از مجاهدان ما دست درازی کنید، واکنش ما آشکار و مستقیم خواهد بود. سخت و کوبنده و خارج از مزارع شبعا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها