نسل جدید کفش های ورزشی

کفشی از جنس ذرت به بازار می آید

شرکت هواپیمایی اروپایی(easyJet) از کفش‌هایی رونمایی کرده که با «جی. پی. اس» تلفن همراه کاربر سازگار شده و به مسافران اجازه می‌دهد به سادگی و بدون نیاز به نگاه کردن مداوم به نمایشگر تلفن هوشمند خود در شهر گردش کنند.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۴
با این کفش گم نمی شوید!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از یاهو، نمونه اولیه کفش هوشمند (Sneakairs) برای ارائه جهت‌ها به کاربران در زمان گردش، مرتعش می‌شوند.

این کفش‌ها برای کمک به کاربران در جهت‌یابی ساده‌تر در شهر و گردش در آن با کمترین میزان سردرگمی طراحی شده‌اند.

کفش (Sneakairs) با استفاده از سخت‌افزار منبع باز ساخته شده و هر پای آن حاوی یک سخت‌افزار) (Arduino Clone، یک ماژول بلوتوث و یک موتور لرزشی است که گفته می‌شود مشابه انواع مورد استفاده درون تلفن‌های هوشمند است. این اجزا درون یک محفظه پلاستیکی قرار دارند که به توزیع لرزش‌ها در سراسر کف کفش کمک می‌کند. این سیستم در نرم‌افزار (Arduino) Sketch برنامه‌ریزی شده است.

فناوری بلوتوث کم انرژی برای متصل کردن اجزای درون کفش به یک برنامه کاربردی iOS استفاده شده است. این برنامه از جنبه برقراری ارتباط و کنترل برای دستگاههای قابل نصب درون کفش و همچنین جنبه ناوبری که مبتنی بر نقشه‌های گوگل و رابط برنامه کاربردی (API) جهت های گوگل مپ بوده، برخوردار است.

کاربران مقصد خود را از طریق برنامه مشخص می‌کنند که مسیر را محاسبه کرده و از جی‌پی‌اس برای پیگیری مسیر آن‌ها استفاده می‌کند. این برنامه طوری برنامه‌ریزی شده در پس زمینه گوشی اجرا شود، از این رو پس از تعیین مقصد، کاربر می‌تواند گوشی تلفن را در جیب خود قرار دهد. سیستم سپس زمانی را که کاربر به تقاطع‌ها نزدیک می‌شود، تشخیص داده و یک سیگنال لرزشی به پای مناسب برای هدایت وی در جهت صحیح ارسال می‌کند.

این کفش‌ها علاوه بر ارسال سیگنال‌های ارتعاشی به پای چپ و راست بسته به جهت مورد نیاز، در صورتی که کاربر یک پیچ را رد کرده یا اشتباه گردش کرده باشد، دوبار بطور متوالی می‌لرزند. اگر فرد گمشده یا مسیر اشتباه را ادامه دهد، راه مجددا محاسبه خواهد شد تا از دستیابی وی به مقصد انتخاب شده اطمینان حاصل شود. سه لرزش متوالی بر روی هر دو کفش نشانگر این است که کاربر به مقصد رسیده است.

کفش (Sneakairs) در رویداد «پروژه خیابان بارسلونا» رونمایی شد که در آن یک جفت کفش به آزمونگرها برای گردش در بارسلونا داده شد. شرکت (easyJet) اظهار کرده که نمونه پیش‌ساخت این کفش در آینده در اختیار مسافران پروازهای آن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
-
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
۰
۰
این كفشها مخصوص مسافران كم عقل ایزی جت طراحی واماده شده اند كه هنگام رسیدن به تقاطع یا چهارراه تلنگری به ایشان بزندویاداوری كند در خریدشان چقدرساده بوده اند.

نیازمندی ها