دوربین‌های کنترل تخلفات رانندگی افزایش می یابد

شایع‌ترین تخلفات رانندگی تهرانی‌ها

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که دوربین‌های مکانیزه، عوامل محسوس و نامحسوس پلیس راهور تخلفات خودروها را ثبت می‌کنند، اعلام کرد: تردد کامیون‌ها از خط سرعت بزرگراه‌ها ممنوع بوده و پلیس با متخلفان برخورد می‌کند.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۴
تردد کامیون‌ها از خط سرعت ممنوع / جریمه ۵۰ هزارتومانی در انتظار متخلفان

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ حسن عابدی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در بزرگراه‌ها و معابر سطح شهر تهران تخلفات وسایل نقلیه با دوربین‌های مکانیزه ثبت می‌شود.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: برابر مقررات، وسایل نقلیه سنگین از جمله کامیونها حق تردد در معابر در ساعات میانی روز را ندارند؛ بازه زمانی مجاز تردد آنها ساعت 22 تا 6 صبح در روزهای غیر تعطیل و 24 تا 6 صبح در ایام تعطیل است؛ مگر خودروهایی که دارای مجوزهای لازم در این زمینه باشند از جمله خودروهای مخصوص حمل مواد سوختنی، فاسد شدنی و خودروهای متعلق به شهرداری.

وی با تأکید بر این مطلب که تخلف کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین همچون خودروهای سبک توسط عوامل محسوس و نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ رصد می‌شود،‌ اعلام کرد: مأموران پلیس راهور با کامیون‌هایی که در بین روز بدون مجوز اقدام به تردد در معابر شهر می‌کنند، برخورد می‌کنند.

سرهنگ عابدی ادامه داد: شب‌ها نیز تیم‌های گشت شبانه محسوس و نامحسوس پلیس علاوه بر وجود دوربین‌های ثبت تخلفات در معابر حضور فعال داشته و عملکرد رانندگان را نظاره‌گر بوده و با تخلفات برخورد خواهند کرد.

این مقام ارشد راهور فاتب در مورد تردد کامیون‌ها در خط سرعت بزرگراه‌ها اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه سنگین در خط سرعت معابر بزرگراهی ممنوع است؛ برابر قانون این کامیون‌ها با کد جریمه 2030 اعمال قانون شده و جریمه 50 هزارتومانی برایشان منظور خواهد شد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این مطلب که در روزهای اخیر ریزش نخاله در معابر سطح تهران کاهش محسوس داشته، خاطر نشان کرد:‌ چون معابر شهر به دوربین‌ها مجهز شده، کامیون‌های متخلف از ریختن نخاله در معابر پرهیز کرده و هم اکنون شاهد آن هستیم که به ندرت چنین مسئله‌ای به وقوع می‌پیوندد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
-
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
۰
۰
واقعا دست مریزاد با این وضع قانون. بهتره تردد در خط سبقت هم براشون ممنوع بشه مگر در مواقع سبقت و پس از اون به سرعت به خط اصلیشون برگردن . مثل كشورهای دیگه .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها