تکذیبیه‌هایی با دوام یکروزه

مردم در انتظار تعیین نرخ دوم بنزین

برخلاف تکذیب دولت درباره دونرخی شدن بنزین در روزهای گذشته، خبرهایی به گوش می‌رسد که قرار است بزودی بنزین به صورت سهمیه‌بندی و دو نرخی عرضه شود و قیمت دوم آن بعد از ابلاغ بودجه اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۰

به گزارش جام‌جم، سخنگوی دولت سه‌شنبه در مورد احتمال دونرخی شدن بنزین و موضع دولت، گفت: در این رابطه تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 وجود دارد که دولت در فرآیند تصویب این بند مخالفت صریح خود را اعلام کرده است، چراکه دولت موافق با دونرخی کردن قیمت بنزین نیست و هنوز هم این تبصره به دولت ابلاغ نشده است.

از اظهارات سخنگوی دولت این‌طور برداشت می‌شد که گویا دولت قصد اجرای مصوبه مجلس درباره سهمیه‌بندی بنزین را ندارد، اما این گفته محمدباقر نوبخت یک روز بیشتر اعتبار نداشت و دیروز اخباری منتشر شد که نشان از برنامه‌ریزی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین دارد. بر اساس اخبار منتشرشده، مشخص است که دولت برنامه‌ریزی‌های خود را در این زمینه انجام داده و قصد دارد بنزین را به صورت دو نرخی عرضه کند و اکنون هم منتظر ابلاغ بودجه است تا قیمت آن را اعلام کند.

براساس قانون بودجه امسال که دیروز به تائید نهایی شورای نگهبان رسید، دولت چهارماه برای ایجاد زیرساخت و شرایط لازم برای سهمیه‌بندی بنزین و تعیین نرخ دوم آن فرصت خواهد داشت.

براساس آنچه وزارت نفت اعلام کرده است، با ابلاغ مصوبه، دولت با تشکیل کارگروه تخصصی به بررسی شرایط استفاده مجدد از کارت سوخت و تعیین نرخ دوم بنزین براساس بند الحاقی قانون بودجه سال 95 می‌پردازد.

عباس کاظمی، معاون وزیر در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این باره به خبرگزاری وزارت نفت (شانا) گفت: دولت برخلاف باور و اعتقادش که بنزین دو نرخی را فسادآور می‌داند، ملزم به اجرای این مصوبه شده است. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در مورد میزان سهمیه و تعیین قیمت بنزین نیز گفت: هیات دولت، نرخ و شیوه توزیعی را بعد از بررسی در کارگروه‌های تخصصی تعیین خواهد کرد و ما از زمان ابلاغ مصوبه ملزم به اجرا خواهیم بود.

وی با اشاره به آثار منفی دو نرخی بودن بنزین خاطرنشان کرد: آثار منفی این طرح را در بخش حمل و نقل و مناسبات اقتصادی شاهد خواهیم بود چون متاسفانه محاسبات حمل و نقل براساس نرخ دوم صورت می‌گیرد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: سهمیه بنزین برای نرخ نخست طوری تعیین می‌شود که نیاز واقعی مردم را برطرف کرده و نیازی به استفاده از بنزین با نرخ دوم نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها