رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

حشد الشعبی نماینده یک طیف خاص نیست

ولایتی در دیدار اندیشمندان عراقی مطرح کرد؛

برنامه آمریکا برای تجزیه عراق به 3 کشور و سوریه به 5 کشور

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، برنامه ایالات متحده آمریکا برای تجزیه عراق و سوریه را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۷
برنامه آمریکا برای تجزیه عراق به 3 کشور و سوریه به 5 کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از علما و اندیشمندان عراقی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: باید دستاوردهای ملت عراق را به شما علمای عراقی تبریک بگوییم. از ابتدای تاریخ تاکنون، مردم ایران و عراق در کنار هم بوده اند و حالا هم هستند و بین این‌ها جدایی نیست.

وی ادامه داد: وجود عتبات عالیات در عراق، عامل بسیار مهمی برای توجه ویژه مردم ایران به عراق است؛ از یک طرف وجود مرقد امام رضا(ع) در مشهد نیز یک عامل مهمی است برای توجه برادران و خواهران عراقی به ایران.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: از نظر ما عراق بدون تردید در حال حاضر به صورت بالقوه و در آینده به صورت بالفعل مهمترین کشور عرب است.

ولایتی با بیان اینکه از ابتدای تاریخ اسلام، بغداد مرکز جغرافیای اسلامی بوده است، اظهار داشت: موقعیت جغرافیای سیاسی عراق، فرهنگ ریشه‌دار و عمیق مردم در کنار ثروت های عظیم و خدادادی این کشور موجب شده همواره دشمنانی داشته باشند که در قرون اخیر و معاصر نیز، استعمار نقش مهمی در ایجاد مشکل برای مردم عراق در راستای منافع خودش داشته است.

وی با یادآوری اینکه مردم عراق، یک ملت هستند و انسجام لازم را بین خودشان دارند، گفت: خداوند به واسطه مجاهدات سال های متمادی شما عراقی ها بعد از استعمار انگلیس در منطقه، این عنایت را به شما و ما داشته که سرنوشت ملت عراق به دست خودشان باشد و این کمتر در میان ملت های عربی نصیب ملتی شده است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که برای عراق بسیار مهم است، همبستگی و اتحاد آن کشور است؛ بنابراین دشمنان به دنبال این هستند که یا بر عراق حکومت کرده یا آن را تجزیه کنند.

ولایتی اضافه کرد: یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی آمریکا گفته که باید عراق را به سه قسمت تقسیم کنیم؛ این موضوع غیر از اینکه عراق را تضعیف می کند، موجب دشمنی میان مردم عراق می شود و این دشمنی ها هم پایان نخواهد داشت و توان این کشور به تدریج روبه زوال می رود.

وی با اشاره به اینکه موضوع تجزیه یک توطئه بسیار مهمی است که برخی از مرتجعین منطقه و آمریکا پشت آن هستند، ادامه داد: باید با این موضوع مقابله کرد و اجازه نداد نقشه انها عملیاتی شود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: همان هایی که گفتند عراق را باید سه قسمت کنیم، در خصوص طرح جایگزین خودشان گفته اند که سوریه را هم به ۵ قسمت تقسیم می کنیم که این را وزیر خارجه آمریکا گفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها