گفت‌وگو با زینب گیوه ملی‌پوش والیبال بانوان

امیدواری به آینده والیبال بانوان با «مایدا»

تیم ملی والیبال بانوان ایران این روزها جان تازه ای گرفته‌ و امید در دل خانواده بزرگ والیبال بانوان به وجود آمده تا بتوانند راهی که مردان والیبالیست ایران رفته‌اند را بروند.
کد خبر: ۹۰۶۱۱۹
امیدواری به آینده والیبال بانوان با «مایدا»

به گزارش جام جم ورزشی ، با توجه به تجربه خوب این مربی در استعدادیابی و انجام کار پایه‌ای امید زیادی وجود دارد که بانوان والیبالیست ایران از شرایط فعلی خود خارج شوند و به رده‌ای برسند که در سطح آسیا مدعی باشند. زینب گیوه ملی پوش والیبال بانوان که در حال حاضر در اردوی تیم ملی ایران حضور دارد، در گفت‌وگو با جام بانوان درباره شرایط تیم ملی بانوان با حضور سرمربی جدید تیم ملی صحبت کرد.

زینب گیوه درباره آغاز اردوهای تیم ملی والیبال بانوان زیر نظر «مایدا چیچیچ» گفت: در این چند روز تمرین های خوبی را پشت سرگذاشته ایم. چند جلسه کار با وزنه داشتیم و بیشتر تمرین‌ها درقالب تمرین های تکنیکی بود. کار را با تمرین‌های خیلی ساده شروع کردیم ولی تمام آنها موثر بود و کمک زیادی به ما کرد.

گیوه درباره سرمربی جدید تیم ملی والیبال بانوان گفت:‌ خانم چیچیچ تفکرات بسیار حرفه‌ای دارند و این خیلی مهم است.

یکی دیگر از نکات مهم این است که او سوابق خوبی در دوران بازیگری داشته و در بهترین تیم‌ها بازی کرده است. همه اینها باعث شده چیچیچ تجربه خوبی در زمینه استعدادیابی و کار در رده پایه داشته باشد و بتواند به ما کمک کند.

او درباره کیفیت تمرین‌های «مایدا» اظهار کرد: در تمام تمرین‌هایی که تاکنون با مایدا داشتیم او اصلا تمرین تکراری نداشته است. در کل برای او کیفیت تمرین‌ها مهم‌تر از کمیت است و هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند.

ملی‌پوش والیبال بانوان ادامه داد:‌به نظر من مایدا خودش یک روان‌شناس خیلی خوب است. اخلاق این مربی بسیار قابل قبول است و بسیار به نظم و انضباط اهمیت می‌دهد.

گیوه درباره این‌که آیا حضور مایدا می‌تواند والیبال زنان ایران را هم در مسیر پیشرفت والیبال مردان قرار بدهد یا خیر، گفت: اگر بخواهم نظری در این باره بدهم خیلی زود است و زمان زیادی نیاز است تا بیشتر با تمرین‌ها و شیوه کار او آشنا بشویم. ولی آن‌چه که من در این چند روز تمرین به عنوان بازیکن دریافت‌کننده فهمیده ام این است که این مربی بسیار دقیق، منظم و کاربلد است و زمان زیادی را برای تمرین‌ها و شناخت بازیکنان خود می‌گذارد. با این شرایط که وجود دارد، می‌توان به آینده امیدوار بود.

او با بیان این‌که مایدا چیچیچ پیش از مربی بودن با بازیکنان خود دوست است، اظهار کرد: مایدا خیلی دقیق و موشکافانه نسبت به کادری که در کنارش حضور دارد برخورد می‌کند و بارها این جمله را تکرار کرده است که من و تمام کادر فنی در خدمت شما و تمام بازیکنان والیبال بانوان ایران هستیم تا به پیشرفت شما کمک کنیم. او پیش از این که خودش را مربی ما بداند بیشتر دوست ماست.

دریافت‌کننده تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: همان طور که گفتم ما می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم، اما نه آینده خیلی نزدیک، چرا که ما در زمینه بازیکنان جوان پشتوانه خوبی نداریم و متاسفانه مربیان ما در این زمینه خوب عمل نکردند. ولی با حضور مربیانی همچون مایدا آن‌هم با چنین طرز فکری می‌توانیم به آینده والیبال بانوان امیدوار باشیم.

او درباره حضور میرسپاسی در سمت نایب رئیسی فدراسیون والیبال گفت: خوشبختانه فدراسیون قدم‌های مثبت و موثری را در جهت رشد والیبال بانوان برداشته است و خانم زهره میرسپاسی هم بسیار پیگیر مسائل بانوان هستند، وی افزود: کاملا بی‌طرفانه درباره این موضوع صحبت می‌کنم از زمان حضور او در فدراسیون والیبال به‌عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون اتفاق‌های خوبی در بخش بانوان افتاده است. هر چند در این میان نباید زحمت‌های آقای افشاردوست را نادیده گرفت.

گیوه درباره انتظارات خود از رئیس فدراسیون نیز گفت:در راس همه این افراد آقای داورزنی هستند که کمک فراوانی به بانوان می‌کنند و خیلی دوست دارند که بانوان هم پیشرفت کنند. نسبتا همه چیز به خوبی پیش می‌رود و تقریبا همه امکانات در اختیار ما قرار گرفته است و تنها انتظار ما این است که این روند تداوم داشته باشد.

ملی‌پوش والیبال بانوان ایران درباره رقابت‌ها جام کنفدراسیون‌ها گفت: تیم‌های ویتنام و چین‌تایپه با ما هم‌گروه هستند. درباره رقیبان کم‌وبیش اطلاعات داریم و بهتر است به کیفیت بازی‌هایمان فکر کنیم تا نتیجه بازی‌ها. هرچند که ارتباط کم‌و بیش مستقیم میان کیفیت بازی و نتیجه وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها