رئیس سازمان غذا و دارو، وضعیت نمک، شکر و چربی در مواد غذایی را وخیم خوانده و از اعمال فشار بر نانوایی‌ها برای کاهش نمک خبر داده است.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۹

ما هم در همین زمینه درصدد برآمدیم تا غذاهای مضر برای سلامتی را معرفی کنیم تا مردم از بیماری‌ها در امان باشند.

اولین غذای مضر: آشی که رویش یک وجب روغن باشد. اگر کسی به شما گفت: آشی برات بپزم که یه وجب روش روغن باشه. شما مودبانه از او عذرخواهی کنید و بگویید به دلیل داشتن اسید چرب ترانس از خوردن آن معذورید و این آش برای سلامتی مضر است.

دومین غذای مضر: شیرینی. اگر کسی در اداره‌ای به شما قول شیرینی داد، به او بگویید که خوردن شیرینی چقدر می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و او را از سونامی مرض قند یا دیابت بترسانید. البته این جور آدم‌ها از خدا هم نمی‌ترسند چه برسد به دیابت.

سومین غذای مضر: حلوای تن‌تنانی. این حلوا هم دارای مقادیر زیادی چربی و شکر است و اگر کسی به شما پیشنهاد مصرف آن را داد و برای تبلیغ کالای اعتیادآور خود گفت حلوای تن‌تنانی تا نخوری ندانی، شما در جوابش بگویید: چند خوردی چرب و شیرین از طعام/ چند روزی این دهانت را ببند.

چهارمین غذای مضر: نمک. اگر کسی خواست نمک‌گیرتان کند یا چیزی به شما تعارف کرد و گفت: نترس نمک نداره. شما بدانید که حتما آن غذا نمک دارد و آن فرد می‌خواهد با سم سفید شما را از پا دربیاورد. به او بگویید: ما نمک‌پرورده هستیم و بشدت تعارفش را رد کنید. اگر زیاد تعارف کرد، پیش از خوردن نمک، نمکدانش را بشکنید.

پنجمین غذای مضر: نان. اگر کسی نانی در دامنتان گذاشت یا خواست نانی به شما برساند، از او بگریزید. اگر کسی نان شما را آجر کرد، از او تشکر کنید که به فکر سلامت شما بوده است.

علیرضا لبش

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها