همزمان با آغاز به کار مجلس دهم، جام‌جم از نقش رسانه ملی گزارش می‌دهد

حلقه تعامل مردم و مجلس

رئیس جدید سازمان صدا و سیما از دانش و تخصص کامل در حوزه رسانه برخوردار است و سال‌ها در بخش‌های مختلف مانند فنی و آموزشی فعالیت داشته و با آگاهی کامل به شرایط موجود رسانه و کشور به میدان عمل ورود کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۴

در سخنان و برنامه‌های ایشان که روز گذشته در مراسم معارفه مطرح شد، چند مورد نمود خاص دارد؛ اول، موضوع تکریم نیروی انسانی است. نیروی انسانی درون‌سازمانی از نگاه رئیس جدید رسانه ملی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه سازمان معرفی شد؛ سرمایه‌هایی که در بخش‌های فنی، تولید و خبر به صورت تخصصی و کارآمد فعالیت می‌کنند و تکریم این سرمایه در دستور کار ایشان است. لذا با شناختی که از توانایی و دانش آقای دکتر علی‌عسکری در حوزه مدیریت منابع انسانی وجود دارد، آینده‌ای امیدآفرین را در مناسبات درون‌سازمانی پیش‌بینی می‌کنیم.

دوم، دیدگاه تعاملی است. تعامل سازمان صداوسیما با بخش‌های خارج از سازمان بخصوص با قوای سه‌گانه برای انجام صحیح و دقیق وظایف یک الزام است. این تعامل هرچه گسترده‌تر باشد خدمات رسانه‌ای به مردم که ذی‌نفعان واقعی رسانه ملی هستند بیشتر و آسان‌تر خواهد بود.

رسانه ملی به واقع موتور محّرکی است که می‌تواند حرکت عظیمی در اصلاح امور جاری کشور ایجاد کند. لذا اثرگذاری رسانه ملی در اصلاح امور، قابل قیاس با هیچ نهاد و سازمانی نیست. به این منظور، رئیس جدید رسانه ملی تعامل با قوای سه‌گانه و دیگر نهادها را هم در دستور کار خویش قرار داده است.

سوم، دیدگاه اقتصادی است. رئیس جدید سازمان اشراف کامل اقتصادی به چالش‌های مالی و بودجه‌ای درون و برون‌سازمانی رسانه دارد. این شناخت و اشراف اطلاعاتی، تأثیر عمیقی در رفع موانع موجود اقتصادی سازمان صداوسیما خواهد داشت. آقای دکتر علی‌عسکری از معدود مدیرانی است که در برخورد با مسائل و چالش‌ها، مدل حل مساله را به کار می‌گیرند و از پاک کردن صورت‌مساله پرهیز می‌کنند.

چهارم، دیدگاه کیفی‌نگر است. رئیس جدید رسانه ملی، اعتقاد به تولیدات رسانه‌ای براساس محتوای باکیفیت و خدمات رسانه‌ای مطلوب به جامعه دارد. به‌کارگیری همه ظرفیت‌های نخبگانی در عرصه‌های تولید اعم از نویسندگان، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و عوامل متعهد و متخصص تولید رادیویی و تلویزیونی در دستورکار ایشان است؛ چرا که پاسخ به نیازهای مردمی را یک وظیفه و یک اصل تلقی می‌کنند.

پنجم، ویژگی‌های شخصی است. سابقه انقلابی، تخصص فنی، عزم و جرأت تصمیم‌گیری، بینش سیاسی، تعهد دینی، مدیریت جهادی و تواضع و فروتنی ایشان بر کسی پوشیده نیست. ویژگی‌هایی که هرکدام از آنها برای تبدیل یک فرد به مدیری مدّبر و موفق کافی است. انتخاب و انتصاب فردی با این ویژگی‌ها، نویدبخش افق‌های روشنی در پیش روی سازمان صدا و سیما خواهد بود.

مهندس لطف‌الله سیاهکلی

معاون سابق رسانه‌های مجازی سازمان صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها