وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست گروه تماس بین‌المللی سوریه به وین رفته است، گفت: در حاشیه کنفرانس سوریه در ملاقات‌هایی که با وزیر خارجه آمریکا و دیگر وزیران خواهم داشت، موضوع ضرورت رعایت تعهدات آمریکا در موضع برجام را پیگیری خواهم کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۹

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف با بیان این‌که کسانی که ادعا می‌کنند برجام بی‌تاثیر بوده است، واقعیات‌ و شرایط کشور را به‌درستی نمی‌بینند، اظهار کرد: البته معتقدیم ایالات متحده به اندازه‌ای که باید راه‌ها را باز می‌کرد و به بانک‌ها برای حضور در ایران اطمینان می‌داد، اقدام نکرده است و ما هم این کار را پیگیری می‌کنیم. ملاقات‌های حاشیه‌ای که وزیر خارجه کشورمان به آنها اشاره کرده است از همان بدو ورود ظریف به وین در دوشنبه‌شب آغاز شد و جان کری وزیر خارجه آمریکا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان و استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از جمله چهره‌هایی بودند که وزیر خارجه کشورمان در همان ساعات اولیه حضور خود در گرند هتل وین با آنها دیدار کرد.

سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امورخارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بدو ورود به وین، نشست سوریه را فرصتی برای تاکید بر ضرورت رعایت کامل آتش‌بس و توجه به خطری دانست که گروه‌های تروریستی کل سوریه، کل منطقه و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند.

وی افزود: در نشست سوریه ضرورت دارد ما با چنین گروه‌هایی مقابله کنیم و اجازه ندهیم از آتش‌بس یا توقف مخاصمات برای اقدامات تروریستی علیه مردم سوریه استفاده کنند. ظریف ادامه داد: همچنین فرصت مناسبی است برای تاکید بر برنامه سیاسی جمهوری اسلامی ایران که از ابتدا برای حل و فصل بحران سوریه داشته است و فرصتی است که گفت‌وگو و نیز تاکید کنیم بر این واقعیت که بحران سوریه برخلاف تلاش برخی گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها راه‌حل نظامی ندارد و باید به راه‌حل سیاسی رضایت بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها