رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که ایران و فرانسه با توجه به توانمندی‌های خود می‌توانند نقش مهمی در تقویت پایه‌های آرامش و ثبات در منطقه ایفا کنند، اظهار کرد: فصل نوینی در روابط ایران و فرانسه آغاز شده و اجرای سریع توافقات مشترک، می‌تواند این روابط را بیش از پیش تعمیق بخشد.
کد خبر: ۹۰۵۹۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه فرانسوا سنمو سفیر جدید فرانسه در تهران، با تشریح توافقات گسترده‌ای که در جریان دیدار رسمی‌اش از پاریس حاصل شد، گفت: اسناد بسیار مهمی برای گسترش روابط دو کشور امضا شد که اجرای سریع آنها از جمله در حوزه مبادلات بانکی، مسیر توسعه و تحکیم همکاری‌ها بویژه میان بخش‌های خصوصی دو کشور را هموارتر می‌کند. رئیس‌جمهور، تروریسم را معضلی برای جهان برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز تلاش خود را برای مبارزه با تروریسم متمرکز کرده است و همکاری‌های دو کشور به این مبارزه، شتاب می‌دهد. سفیر جدید فرانسه در تهران نیز با تاکید بر این‌که پاریس مصمم به توسعه و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه‌هاست، به روابط قدیمی و استوار دو کشور اشاره کرد و گفت: فرانسه تمام تلاش خود را برای اجرای سریع توافقات میان دو کشور به کار گرفته است. روز گذشته همچنین سفیران جدید اسلواکی، جمهوری آذربایجان و اندونزی نیز با حضور در نهاد ریاست جمهوری، استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور کشورمان کردند.

روحانی در دیدار سفیر جدید اندونزی تصریح کرد: ایران و اندونزی به‌عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام که معرف اسلام اعتدالی و رحمانی هستند، در شرایط امروز باید در راستای بیان حقیقت اسلام، در مقابل آنچه برخی گروه‌های افراطی و تروریستی از اسلام ارائه می‌کنند، تمام مساعی خود را
به کار بگیرند و برای رفع مشکلات موجود در جهان اسلام همکاری و همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

دیروز همچنین مرتضی رحیمی زارچی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در نیجریه، پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس‌جمهور دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها