بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب درباره آسیب‌های اجتماعی؛

علاج مفاسد اجتماعی هر روزی که بگذرد دشوارتر خواهد شد

وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری از دستگاه‌های مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر خواهان اقدامی فوق‌العاده برای کاهش پدیده اعتیاد هستند.
کد خبر: ۹۰۵۸۵۶
رهبری خواهان اقدام فوق‌العاده در مبارزه با مواد مخدر هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی امروز پس از پایان جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: این نخستین جلسه ستاد پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ساماندهی موضوع اعتیاد و تعیین آن به عنوان یکی از اولویت‌های کشور است و امیدواریم بتوانیم در موعدی که ایشان مقرر کردند، پاسخ مناسبی به خواسته‌هایشان بدهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مجموعه اقدامات در خصوص کاهش آسیب اعتیاد در حوزه کاهش تقاضا، عرضه و پیشگیری خواهد بود، گفت: مجموعه وظایف به صورت تفکیکی و مستقل به همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع اعتیاد و زیرمجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شده است و ماهانه این موارد را پیگیری می کنیم و به رئیس‌جمهور به عنوان رئیس ستاد گزارش خواهیم داد.

وزیر کشور اضافه کرد: در چارچوب راهبرد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله و درمان مقرر شد با توجه به تجربیات جهانی، داخلی و علمی دو طرح آماده شود تا در جلسه بعدی ستاد که با حضور رؤسای قوای سه‌گانه برگزار می‌شود، ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی به مصوبات جلسه امروز ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این جلسه سه مصوبه درخصوص نحوه هزینه‌کرد درآمد ناشی از کشف اموال مرتبط با مواد مخدر، بحث ماده 28 و آیین‌نامه آن و وظایف اجرایی دستگاه‌ها داشتیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: پیشنهادهایی نیز در حوزه تعامل با رسانه ملی و همچنین مطالعه آسیب‌شناسانه عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در دهه اخیر ارائه شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این مطالعات آسیب‌شناسانه، عملکرد ستاد در دهه اخیر بررسی شده است و به یافتن دلایل موفق یا ناموفق بودن طرح‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخته می‌شود تا اگر تغییراتی لازم است، در ساختار آن داده شود.

رحمانی فضلی درباره مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه اعتیاد گفت: هر شش ماه گزارش مفصلی از دستگاه‌های متولی به ایشان تقدیم کردیم و در جلسه اخیر، ایشان دستورهایی دادند و جلسه مصوباتی داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص منابع سازمانی، بودجه، شیوه‌های پیگیری، فعالیت‌ها و ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر به نکاتی اشاره‌ و امر کرده‌اند که شش ماه بعد باید به ایشان گزارش جدیدی بدهیم.

وزیر کشور گفت: اما این گزارش از جنس گزارش عملکردهای جاری نخواهد بود چرا که ایشان از دستگاه‌ها طلب اقدام فوق‌العاده در خصوص کاهش آسیب اعتیاد داشتند که بر همین مبنا در جلسه امروز مقرر شد تا دستگاه‌ها ظرف یک ماه اقدام فوق‌العاده خود را به ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کنند تا بعد از تصویب، در 5 ماه بعدی آن اقدام صورت گرفته و گزارش آن به مقام معظم رهبری اعلام شود.

رحمانی فضلی در خصوص عملکرد فوق‌العاده ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: عملکرد ما در حوزه بازنگری مقابله با عرضه مواد مخدر و درمان اعتیاد خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اعلام زودهنگام خبر دستگیری یکی از عاملان انفجار حزب جمهوری سبب آزاد شدن این فرد در آلبانی نشده است، گفت: در جریان ریز این موضوع نیستم و اطلاعات من بر اساس گفته های نیروی انتظامی است.

وزیر کشور درباره بازنگری مجازات‌های مرتبط با مواد مخدر و حذف مجازات اعدام افزود: در بحث مجازات و تأثیر آن بر عملکرد قاچاقچیان، چند ماه است کمیته حقوقی در حال بررسی تمام مجازات‌های مرتبط با مواد مخدر است.

رحمانی فضلی گفت: در دیدار با رئیس قوه قضاییه نیز این موضوع مطرح شد که کمیته حقوقی به ریاست دادستان کل کشور، روش‌های جایگزین برای مؤثر شدن مجازات‌ها بر عملکرد قاچاقچیان را بررسی و ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها