مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای افزایش ارزش دفترچه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همکاری با داروسازان؛ از ابتدای خردادماه روش جدید پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۳۹
پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی از اول خرداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش با بیان مطلب فوق افزود: این طرح با همکاری سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در این طرح داروخانه‌ها اسناد مربوط به نسخ بیمه شدگان سازمان را تا پانزدهم ماه بعد به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی تحویل نموده و ظرف مدت دو ماه مطالبات خود را از طریق بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در رابطه با مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ پرداخت مطالبات با همکاری عامل سوم از چهار ماه پیش اجرایی شده است، افزود: با پرداخت مناسب صورت گرفته به بیمارستان‌های دانشگاهی، همکاری خوبی برای اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفت.

نوربخش ادامه داد: در مرحله دوم این برنامه در رابطه با داروخانه‌های طرف قرارداد و با مکانیسم متفاوتی اجرا می‌شود و امیدواریم در رابطه با سایر مراکز درمانی طرف قرارداد نیز این برنامه بزودی اجرا شود.

وی افزود: با اجرای این برنامه سازمان تامین اجتماعی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را در بازه زمانی قانونی پرداخت می‌کند و شاهد افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نظارت صحیح بر مراکز طرف قرارداد را از دیگر نتایج اجرای این برنامه برشمرد و گفت: با اجرای روش جدید پرداخت، در مورد تعامل با داروخانه‌های طرف قرارداد شاهد تحول اساسی خواهیم بود و اجرای این برنامه برای سازمان تامین اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوربخش گفت: وزیر محترم بهداشت و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در نشست مشترکی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران رضایت خود را از اجرای روش جدید پرداخت مطالبات اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در جلسه بسیار موفقی که با حضور دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، در رابطه با استفاده بهینه از منابع و پرداخت مطالبات و افزایش همکاری‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امیدواریم آثار و نتایج این همکاری مشترک در ارتقاء خدمات بیمارستان‌های دانشگاهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی آشکار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها