مشکلات عروقی با بیماران ارتوپدی همراه است. به همین علت، با کنترل و درمان بیماری‌ها و ضایعات عروقی، بیماران ارتوپدی کمتر دچار آسیب‌های پزشکی می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۵۸۰۴

دکتر رضا شهریار کامرانی، دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران و متخصص ارتوپدی و فوق‌تخصص جراحی دست در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان مطلب فوق افزود: بیمارانی که عمدتا دچار تروما (ضربه) می‌شوند یک مشکل ندارند و پزشک باید اشراف کامل بر تمام مسائل مرتبط با تروما داشته باشد که شاید این موضوع محال باشد. بنابراین کار تیمی گره‌گشای این مشکل است؛ مثلا بیماری که زانویش ضربه خورده و مشکل عروقی هم دارد اگر پروتکل مشخصی برای درمان وجود نداشته باشد، ناهماهنگی بین پزشک جراح عروق و متخصص ارتوپد و دیگر اعضای تیم تروما را پیش خواهد آورد و این موضوع به درمان بیمار لطمه می‌زند.

وی تاکید کرد: مسائل عروقی در ارتوپدی عمدتا حول محور تروما می‌چرخد و امروزه با روش‌ها و درمان‌های جدید، بسیاری از مشکلات در بیماران ترومایی حل شده است. یکی دیگر از نقاط مشترک درمان‌های ارتوپدی و جراحی عروق در بیماران دیابتی است که دچار زخم پای دیابتی هستند. امروزه برخلاف گذشته در بسیاری از موارد دیگر نیازی به قطع عضو در این بیماران نیست و می‌توان با بازسازی عروق، از قطع عضو این بیماران پیشگیری کرد.

وی یادآورد شد: با روش‌های جدید درمان عروق در ارتوپدی، پایی که قرار بود تا زانو قطع شود فقط ممکن است یک انگشت خود را از دست بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها