محمد بنا را بحق چهره اول سال‌های اخیر کشتی ایران می‌دانند، مردی کاربلد که همگان اوج هنر او را در المپیک لندن دیدند و به همان نسبت محبوبیتش چند برابر شد، اما افسوس که هیچ گلی بی‌خار نیست، هرچقدر هم خوشبو باشد!
کد خبر: ۹۰۵۷۶۴

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی 30 و 31 اردیبهشت باید شاگردانش را در رقابت‌های جام جهانی تهران روی تشک بفرستد که در روزهای گذشته بازهم ساز جدایی کوک کرد و موجی از نگرانی و البته حاشیه را وارد کشتی کرد. گرچه چند روز بعد عنوان کرد نظرش برگشته و تیم ملی را پیش از المپیک رها نمی‌کند، با این حال این قبیل اظهار‌نظرها هرچقدر هم ریشه در واقعیت کمبودها و نداری‌های اردوی تیم ملی کشتی داشته باشد، چندان شایسته مردی نیست که علاقه‌مندانش موفقیت‌های احتمالی کشتی فرنگی را به زلف او گره می‌زنند!

منتقدان و موافقان محمد بنا بخوبی می‌دانند که او هر وقت از کمبود ‌امکانات گفته، در وهله اول مرادش تامین مادی همکاران و شاگردانش بوده؛ خواسته‌ای که مطمئنا بحق است و باید شامل حال همه افتخارآفرینان و زحمتکشان ورزش شود. با این حال نوع مطرح کردن این خواسته‌ها و توجه به پیامد اظهار‌نظرها، انتظاری است که از یک مربی بزرگ می‌رود. آقای خاص کشتی در حالی می‌گوید که در شرایط مختلف طبیعی است انسان اظهار نظرهای متفاوتی داشته باشد که خود او بیش از هر کسی می‌داند یک شهروند معمولی نیست و سرمربی تیم ملی است و اظهار‌نظرش ممکن است حاشیه مخرب برای کشتی ایجاد کند.

پست‌های محمد بنا در فضای مجازی در روزهای گذشته بخوبی نشان می‌داد او از انتقادها بشدت آزرده‌خاطر است و در رسانه‌ها هم این نکته را به زبان آورد. این رویه سرمربی تیم ملی هم مورد نقد است، چرا که قرار نیست سرمربی تیم ملی به انتقادهای کارشناسان و حتی کسانی که او آنها را دشمن خود می‌داند واکنش تهاجمی داشته باشد و هیچ انتقادی را نپذیرد. شاید زمان انتقادها درست نبوده و شاید برخی قصد و غرضی داشته باشند، اما برای مردی این چنین محبوب، شایسته است در چنین شرایطی هم بر اعصاب خود مسلط بوده و انتقادها را بپذیرد!

محمد بنا باید بداند چه در ر یو 2016 بسان لندن 2012 شاگردانش درخشش خیره کننده‌ای داشته باشند و چه نتایج دور از ذهنی کسب کند بازهم از مردان تاریخ ساز ورزش ایران باقی خواهد ماند .

چرا که همگان می دانند ورزش به تبع دیگر بخش های کشور، ماه ها و بلکه سال های سختی را به لحاظ تنگنای اقتصادی پشت سر گذاشته و طبیعی است که در شرایط تنگنای مالی نباید خیلی هم انتظارات را بالا برد. با وجود مردان بزرگ ورزش ایران که گاه در شرایط سخت، غیر ممکن‌ها را ممکن ساخته اند، می توانند در المپیک ریو هم با وجود همه سختی هایی که بر آنها گذشته و می گذرد نتایج خوبی کسب کنند ، مردان بزرگی که محمد بنا قطعا یکی از آنهاست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها