برخی امکانات در سیستم‌عامل ویندوز برای کاربران بسیار حرفه‌ای نیز ناشناخته است. البته این ناشناخته بودن امکانات به معنای دشوار بودن یا پیچیده بودن نیست، بلکه گاهی برخی قابلیت‌ها از چشم تمام کاربران پنهان می‌ماند. یکی از این گزینه‌های پنهان، بستن پنجره‌های فعال بدون کلیک روی آیکون بستن است.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۳
عجایب ویندوز

به گزارش جام جم کلیک ، همان‌طور که می‌دانید برای بستن هر پنجره در سیستم‌عامل ویندوز، می‌توان از بالا سمت راست نوار عنوان آن برنامه، روی آیکون بستن (Close) کلیک کرد، اما آیا می‌دانید روی همین نوار عنوان، یک مکان مخفی نیز وجود دارد که به کمک آن نیز می‌توانید عملیات بستن را اجرا کنید؟ دوست دارید با این مکان مخفی آشنا شوید و برخلاف تمام کاربران بدون نیاز به گزینه بستن که در بالا سمت راست نوار عنوان قرار دارد، عملیات بستن پنجره‌ها را اجرا کنید؟

1ـ پنجره دلخواه خود را اعم از برنامه‌های موردنظر یا فهرست درایوها یا هر بخش از سیستم‌عامل که قصد دارید با این ترفند آن را ببندید اجرا کنید.

2ـ تنها کاری که اکنون باید انجام دهید دو بار کلیک در بالا سمت چپ نوار عنوان است. این مکان دقیقا مشابه با مکان همیشگی آیکون بستن است، اما در طرف چپ نوار عنوان قرار دارد.

نکته: با یک‌بار کلیک روی این مکان، منویی برای شما نمایش داده می‌شود و بدون توجه به این منو کافی است یک‌ بار دیگر کلیک ماوس را فشار دهید تا عملیات دو بار کلیک اجرا شده و پنجره موردنظر بسته شود.

میانبری برای سطل آشغال

یکی دیگر از ترفندهای مخفی در سیستم‌عامل ویندوز، قرار دادن سطل زباله در هر بخش دلخواه است. به‌عنوان مثال ممکن است بخواهید در روت هر درایو نیز میانبری از سطل زباله ویندوز را قرار دهید تا از هر بخشی به آن دسترسی داشته باشید. انجام این کار با یک ترفند ساده و ایجاد یک پوشه جدید امکان‌پذیر است:

1ـ به مسیر دلخواه از هارد‌دیسک مراجعه کنید و پس از فشار کلیک راست ماوس در بخشی خالی از صفحه، به منوی New رفته و گزینه‌ Folder را انتخاب کنید. (می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+N نیز برای ایجاد پوشه جدید کمک بگیرید)

2ـ اکنون پوشه جدید شما در حالت نامگذاری قرار دارد. نام زیر را برای آن وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

Click.{645FF040 -5081 - 101B - 9F08 - 00AA002F954E}

3ـ همان‌طور که مشاهده می‌کنید میانبری از سطل زباله ویندوز با نام Click برای شما ایجاد شده است. شما می‌توانید این میانبر را حذف کرده یا با استفاده از قابلیت Rename همچون دیگر اطلاعات ذخیره شده در هارددیسک، نام آن را تغییر دهید. همچنین با وارد کردن نام دلخواه خود به‌جای واژه Click در عبارت گفته شده، می‌توانید نام دلخواه خود را هنگام ایجاد میانبر نیز به آن اختصاص دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها