در جریان تصویب بودجه امسال بحث قیمت جدید بنزین میان مجلس و دولت نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد و در نهایت قرار شد دولت نرخ پایه بنزین را پیشنهاد دهد تا پس از تائید برای اعمال به دستگاه‌های مربوط اعلام شود.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۸
بنزین گران شود یا نه؟

براساس این سیاست، قرار شد قیمت بنزین به دو صورت سهمیه‌ای و آزاد و با دو نرخ متفاوت توسط دولت تعیین شود.

به نظر می‌رسد فعلا نیازی به تغییر قیمت بنزین نیست و نباید در این زمینه وقت و انرژی بیشتری صرف شود چون اگر با اعمال نرخ‌های جدید و سهمیه بندی به دنبال کاهش قاچاق بنزین به کشورهای همسایه هستیم امروز با توجه به قیمت‌های جهانی و البته قیمت داخل کشورمان که تقریبا مشابه بازارهای بین‌المللی شده است این موضوع به حداقل خود رسیده است و نیازی به اعمال سیاست‌های جدید برای کنترل آن نیست.

این در حالی است که کاهش قیمت جهانی نفت باعث شده تا نرخ قیمت بنزین نیز کاهش داشته باشد و اکنون همین نرخ موجود کشورمان تقریبا نزدیک به قیمت فوب خلیج‌فارس است که بر افزایش نیافتن قیمت بنزین در شرایط فعلی تاکید دارد.

از سوی دیگر، اگر با اعمال سهمیه‌بندی و دونرخی کردن بنزین دنبال کنترل میزان و بهینه شدن مصرف شهروندان هستیم، باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که اکنون هیچ مشکلی برای تامین بنزین مورد نیاز کشورمان نداریم و سیاست‌های یک دهه گذشته هم باعث اصلاح الگوی مصرف مردم شده است. به همین دلیل معتقدم امروز نیازی به افزایش قیمت بنزین نداریم و باید همین شرایط فعلی را ادامه دهیم.

علی مروی - رئیس کمیسیون انرژی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عمواوغلی
-
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
۰
۰
نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییر باور كنید كه از دست گرانیها دیگر نه پس اندازی و نه طلایی برایمان مانده كه باسیلی صورتمان را سرخ كنیم پس لطفاً كمی هم به مردم رحم كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها