دانشمندان دانشگاه بیلور در تحقیقاتی ویژه به بررسی پدیده مسری بودن خمیازه کشیدن پرداخته‌اند. هنگامی که فردی خمیازه می‌کشد، افراد دیگر با دیدن او تمایل بیشتری به خمیازه کشیدن نشان می‌دهند. این پدیده علاوه بر انسان‌ها در بسیاری از پستانداران که به صورت جمعی زندگی می‌کنند نیز مشاهده می‌شود. حال این امر ارتباط مستقیمی با نوع شخصیت اجتماعی فرد دارد. افرادی که دارای شخصیت روانی ضداجتماعی هستند، بشدت کمتر از افراد اجتماعی تحت تاثیر این زنجیره انتقال خمیازه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۹

بیت بی‌ربط بی‌مزه:

از مکافات دهان غافل مشو

گر که خمیازه‌کشی، هر جا مرو!

بیت بی‌ربط حکیمانه:

قسمت ما چون کمان از صید خود خمیازه‌ای است

هر چه داریم از برای دیگران داریم ما (صائب تبریزی)

همان طور که مستحضرید در دنیا همه‌چیز به همه چیز ارتباط دارد، مگر خلافش ثابت شود و کسی بگوید ارتباط این دو چیز به شما ربطی ندارد و ما هم چون سری را که درد نمی‌کند بخیه نمی‌زنند! می‌گوییم چشم. دوستان (شاید هم دشمنان) خارجکی ما اصطلاحی دارند به نام «اثر پروانه‌ای» به این معنا که اگر پروانه‌ای در سواحل لی‌لی‌پوت خمیازه بکشد امکان دارد میزان شیوع اسکیزوفرنی در کوآلاهای دم طلای جنگل کوآلامحور فینیقیه با افزایش چشمگیری مواجه شود و فینیقیه را با چالشی عمیق روبه‌رو سازد.

یا اگر کسی در پارک دارد ورزش می‌کند و پروانه می‌زند، امکان دارد تسمه پروانه کامیونی پاره شود و در نتیجه به پاره شدن تعداد زیادی از اجزای سایر خودروها در لاین مخالف منجر گردد. نمی‌دانم چرا، ولی خواهش می‌کنم از مطلبی که تا اینجا نوشتم نتیجه اخلاقی بگیرید که باید مراقب اعمال خود باشیم تا کسی از نزدیکان و دورانمان تحت تاثیر پروانه‌ای ما قرار نگیرد. با تشکر از همکاری صمیمانه شما.

در ادامه به معرفی بعضی از ارتباط‌های مشروع میان چیزهای مختلف خواهیم پرداخت که دانشمندان دانشگاه‌های سراسر جهان در حال پیدا کردن میزان و عمق روابط آنها هستند:

1. ارتباط واردات بی‌رویه میوه (از جمله خیار نیکاراگوئه‌ای و هندوانه فوجی‌ای) با افزایش سرانه بارش باران در نواحی آسیب‌پذیر چشم کشاورزان داخلی.

2. ارتباط رکورد حضور در فضاهای مجازی (بیش از 25 ساعت در روز) با افزایش روز افزون منابع چربی در شکم و بقیه اعضای محترم.

3. ارتباط شیوع ویروس خویش‌انداز (همان سلفی‌گری) با افزایش تحسین برانگیز آمار بی‌مهری و بی‌توجهی به خویشان و بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها.

4. ارتباط سریال‌های تاثیرگذار و آموزنده ماهواره با افزایش رشک‌برانگیز طلاق عاطفی، طلاق توافقی، طلاق همین جوری یهویی و ... .

صابر قدیمی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها