وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست گروه تماس سوریه وارد وین شده،‌ دقایقی پیش با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام و سوریه به گفت‌وگو پرداخت.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۲
گفتگوی ظریف و موگرینی در وین

به گزارش جام جم آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در نشست گروه موسوم به حامیان سوریه (گروه تماس) امشب وارد وین پایتخت اتریش شد، دقایقی قبل در هتل محل اقامتش با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به گفت‌وگو نشست.

در این ملاقات در خصوص آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام و تحولات سوریه گفت‌وگو و رایزنی شد.

ظریف در ادامه دیدارهایش قرار است با جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو بپردازد و همچنین با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو کند.

نشست گروه تماس قرار است فردا 28 اردیبهشت ماه در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه و حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

پیش از این دولت اتریش از برگزاری این نشست با حضور وزرای خارجه 20 کشور از جمله اعضای دائم شورای امنیت و ایران خبر داده بود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این نشست شرکت و ریاست نشست را مشترکا بر عهده‌دارند.

جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا نیز اعلام کرد که در این نشست شرکت خواهد کرد.

ژان مارک آیرو وزیر خارجه جدید فرانسه نیز در این نشست شرکت می‌کند.

گروه حمایت از سوریه (گروه تماس) متشکل از 20 کشور از جمله ایران است که با هدف یافتن راهکاری دیپلماتیک برای بحران سوریه شکل گرفت. این گروه با حمایت شورای امنیت نقشه راهی را شروع کرده که بر اساس آن قرار است بعد از برقراری آتش‌بس، مذاکرات دولت و معارضین آغاز شده، قانون اساسی جدید تدوین شود و ظرف 18 ماه انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در سوریه برگزار شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها