به مناسبت روز جوان اعطا کردند

هدیه رهبر انقلاب به سربازان

دوران سربازی برای سربازان متاهل شیرین می‌شود، زیرا فرمانده کل قوا به‌‌مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح برای ارائه تسهیلاتی جدید به سربازان متأهل موافقت کردند. براساس تصمیم‌های تازه، سربازان متاهل می‌توانند از پنج تسهیلات که شامل کسر خدمت، افزایش مرخصی، خدمت در شهر محل سکونت همسر و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۰۵۵۳۱

به گزارش جام‌جم، دیروز خبرهای خوشی برای سربازان متاهل رسانه‌ای شد و از این حکایت داشت که دوران خدمت سربازی برای سربازان متاهل پربارتر می‌شود.

سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره می‌گوید: مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به‌ مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح برای ارائه تسهیلاتی جدید به سربازان متأهل موافقت کردند.

آن‌طور که کمالی توضیح می‌دهد، این تسهیلات در راستای سیاست‌های جمعیتی و خوشایند‌سازی دوران خدمت سربازی سربازان متأهل در نظر گرفته شده است.

کسر خدمت و افزایش مرخصی

براساس تصمیم‌های گرفته شده از مدت خدمت سربازان متاهل به‌ازای هر فرزند سه ماه کاسته می‌شود. جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این باره یادآور می‌شود: مشمولانی که تا تاریخ این مصوبه مرتکب غیبت شده‌اند نیز در شمول این تسهیلات قرار گرفته و می‌توانند از آن بهرمند شوند.

بند دوم این مصوبه به افزایش مرخصی سربازان متاهل پرداخته و براساس آن مرخصی کارکنان وظیفه متاهل از 22 روز در سال به 30 روز در سال افزایش پیدا می‌کند و به این شکل سربازان متاهل می‌توانند بیشتر در کنار خانواده خود باشند.

سردار کمالی درباره بند سوم این مصوبه خاطرنشان می‌کند: با توجه به این بند تمام کارکنان وظیفه متاهل باید در شهر محل سکونت همسر خود دوران سربازی‌شان را پشت‌سر بگذارند.

در واقع این بند برای حمایت بیشتر از سربازان متاهل در نظر گرفته شده، چون شرایط را برای آنها که باید بیشتر از حال خانواده‌شان جویا شوند، فراهم می‌کند.

فرصت با خانواده بودن

بندی‌های 4 و 5 این مصوبه نیز برای حمایت بیشتر از سربازان متاهل و خانواده آنها در نظر گرفته شده، زیرا براساس بند چهارم این مصوبه کارکنان وظیفه متاهل حداقل هفته‌ای سه روز باید بعد از ساعت اداری از پادگان‌ها مرخص شوند. در واقع به این شکل از دغدغه‌های آنها نسبت به شرایط خانواده‌شان کاسته می‌شود.

سردار کمالی درباره بند پنجم که به مهارت‌آموزی سربازان متاهل تاکید دارد، توضیح می‌دهد: براساس این بند سربازان متاهل برای آموزش فنی حرفه‌ای که در نیروهای مسلح برای کارکنان وظیفه برگزار می‌شود در اولویت قرار می‌گیرند.

به گفته او، این مقررات از زمان ابلاغ لازم‌الاجراست، زیرا نیروهای مسلح باید در خرداد آنها را عملیاتی کنند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره این‌که آیا همه سربازان امکان استفاده از این تسهیلات را دارند، اظهار می‌کند: تمام سربازانی که مشغول خدمت یا آموزش هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

این در حالی است که باید یادآور شد برای مشمولان غایبی که دست‌کم هشت سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد و قصد دارند با پرداخت جریمه از خدمت سربازی معاف شوند نیز از قبل تسهیلاتی در نظر گرفته شده، به صورتی که به‌خاطر متاهل بودن 5 و به‌ازای هر فرزند نیز 5 درصد تخفیف به آنها تعلق می‌گیرد. میزان جریمه مشمولانی که می‌توانند با پرداخت جریمه کارت معافیت از خدمت به‌دست بیاورند نیز دست‌کم بین ده تا 50 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مهدی آیینی

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها