رئیس دستگاه قضا با ابراز تاسف از برخی هنجارشکنی ها گفت: در کشوری که منتسب به امام زمان(عج) است دفاع از بهائیت هیچ معنایی ندارد؛ بهائیت مجعول و ساخته شده دست اجانب و استعمارگران است.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۳
مقر فرماندهی بهائیت در اسرائیل چه می کند/ با عناوین مجرمانه بدون ملاحظه برخورد می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر(عج) نیمه شعبان را از جمله ایام پر برکت سال برای مومنین توصیف کرد و گفت: بر حسب روایات متعدد شب نیمه شعبان جزو شبهای قدر محسوب می‌شود و اعمال بسیار مهمی هم برای این شب در روایات ذکر شده و بر این اساس اهل ذکر و اهل دعا این شب را گرامی می‌دارند.

وی ابراز امیدواری کرد با اهتمام به جایگاه پر برکت شب نیمه شعبان همه مومنان و شیعیان بتوانند به قدر وسع خود از برکات این شب بهره مند شوند.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور امام زمان(عج) است گفت: مردم و جامعه ما زیر پرچم امام زمان(عج) زندگی می کنند و در حالی که ما به اندازه کشورهای غربی سلاح و نیروهای امنیتی نداریم اما این حب امام زمان (عج) و عنایت او است که کشور را نگه داشته است.

ابراز تاسف از برخی هنجارشکنی ها

رئیس دستگاه قضا با ابراز تاسف از برخی هنجارشکنی ها گفت: در کشوری که منتسب به امام زمان(عج) است دفاع از بهائیت هیچ معنایی ندارد؛ بهائیت مجعول و ساخته شده دست اجانب و استعمارگران است.

وی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس به دلیل عقیده به زندان نمی رود و این موضوع دروغ رسانه های غربی است، افزود: متاسفانه برخی ها با ادعای دین مداری اقداماتی برخلاف امنیت کشور انجام می دهند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با همه کسانی که بر ضد امنیت کشور اقدام کنند و برای کشورهای بیگانه جاسوسی کنند و از جمله با رژیم صهیونیستی همکاری کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد گفت: باید پرسید که بیت العدل یا مقر فرماندهی بهائیت در اسرائیل چه می کند و آیا همکاری با چنین شبکه‌ای خلاف امنیت کشور ما نیست.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: کسانی که منتسب به روحانیت و مسئولان نظام هستند باید بیش از دیگران از هنجارشکنی پرهیز و از چنین کارهایی شرم کنند و بدانند که اگر این هنجارشکنی ها منجر به عناوین مجرمانه شود به شدت و بدون ملاحظه نسبت ها با آنان برخورد می کنیم.

پرهیز از سیاسی کردن برجام

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و با تاکید بر پرهیز از سیاسی کردن برجام گفت: برجام با شرایطی که پذیرفته شده تصمیم عاقلانه نظام بود که برای انجام آن تیم مذاکره کننده و بویژه رئیس جمهور محترم تلاش زیادی کردند اما این موضوع منافاتی ندارد با اینکه بگوییم برجام را باید در حد و اندازه خودش ببینیم و ارزیابی کنیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه «در برجام انتظارات جمهوری اسلامی ایران آن گونه که باید، عملی نشده است» تاکید کرد: برخی ها از لزوم جشن گرفتن برای برجام سخن می گویند اما براستی چه جشنی باید گرفت و برای چه؟ آیا بدعهدی و تخلف آمریکایی ها را باید جشن بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه «البته برخی نقدها در خصوص برجام را منصفانه نمی دانم و عقیده دارم که برجام برخی موانع را از سر راه ما برداشت و موجب تسهیل در معاملات و خرید و فروش ها شد» افزود: با این حال برجام موجب برداشته شدن گام های بلند نشده است و همه باید کمک کنند تا برجام به اهداف بلند خود برسد.

رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه موضوع برجام را نباید سیاسی کرد گفت: باید با خویشتن داری و تحمل منتقدان برجام و نگاهی ملی به برجام و دستاوردهای آن پرداخت و تلاش کرد تا طرف مقابل به راه مستقیم برگردد و از بدعهدی دست بردارد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک انتصاب رئیس جدید صدا و سیما بر حرکت این سازمان در مسیر منویات و توصیه‌ها و دستورات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: در فضای امروز که رسانه های اختاپوسی دنیا را احاطه کرده اند و علاوه بر آن فضای مجازی نیز گسترش یافته است، صدا و سیما باید با تدبیر و اقتدار در مسیر تعالی و اقناع جامعه به خوبی حرکت کند و همه باید به رسانه ملی در تحقق اهداف آن کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز باید بودجه و اعتبارات کافی به صدا و سیما اختصاص دهد؛ بر انتظار و توقع ویژه قوه قضاییه در خصوص همکاری و همراهی صدا و سیما با دستگاه قضایی در بحث پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی موضوعی بسیار مهم و از وظایف قوه قضاییه است لکن پیشبرد آن نیاز به همکاری فراقوه ای همه دستگاه ها از جمله صدا و سیما دارد.

این گزارش حاکی است در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی که وزیر کشور و معاونان و مسئولان انتظامی مبارزه با موادمخدر نیز شرکت داشتند وزیر کشور گزارشی از عملکرد و اقدامات حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها