المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۰۵۳۷۱

 لباس‌های ویژه المپیک ریو

در راه برگزاری بازی‌های المپیک، برزیلی‌ها به بخش طراحی لباس رسیدند. لباس‌هایی که هر کدام معنای ویژه‌ای دارند و به همین دلیل، لباس ویژه کارکنان و داوطلبان در بازی‌های المپیک ریو 2016 در چهار رنگ مختلف رونمایی شده است. مسئولان برگزاری بازی‌های ریو گفتند: این لباس شامل پیراهن، شلوار، کت، کیف، جوراب، کفش و بارانی است که با تنوع زیاد طراحی شده است.

رنگ هر لباس براساس وظیفه افراد تعیین شده است. کارکنان خدمات پزشکی لباس قرمز دارند و مسئولان فنی رنگ آبی می‌پوشند. اعضای تیم عملیاتی، لباس‌هایی با رنگ زرد تن می‌کنند و کارکنانی که با عامه مردم سر و کار دارند، سبز می‌پوشند.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک، برای اولین بار لباس ویژه کارکنان این بازی‌ها را به نمایش گذاشتند. بت لولا، مدیر نشان تجاری یورو 2016 گفت: طرح لباس بازتاب شخصیت کشور میزبان برزیل و مردم آن است. این طرح از طبیعت برزیل، انرژی مردم این کشور و هویت بصری ریو 2016 الهام گرفته است. طراحی این لباس‌ها به منظور نشان دادن ماهیت ریو 2016 انجام شد تا المپیک و پارالمپیک ریو در یادها بماند. حدود 87 هزار نفر این لباس‌ها را بر تن خواهند کرد. این پارچه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عرق بدن را جذب می‌کنند و از بدن در برابر باد، گرما و سرما محافظت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها