عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخلاف برخی دیدگاه ها مبنی بر اینکه نمی توان با قاچاق سازمان یافته مبارزه کرد باید گفت که کشورمان قانون دارد؛متاسفانه برخی به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کنند.
کد خبر: ۹۰۵۳۵۰
در زمینه قاچاق مشکل عدم اجرای قانون است/ با قاچاق های سازمان یافته می توان برخورد کرد

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه یکی از راههای مبارزه با قاچاق کالا اجرای قوانین موجود است گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا در صورت اجرا شدن کمک بسیار مهمی در جهت مبارزه با قاچاق خواهد بود.

وی ادامه داد: در زمینه مبارزه با قاچاق قدم‌های خوبی را در مجلس به‌ لحاظ تصویب قوانین برداشته‌ایم به همین دلیل در زمینه مبارزه با قاچاق خلأ قانونی وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه اجرای قانون نیازمند عزم همه جانبه است افزود: در صورتی که قانون های موجود را دولت اجرایی کند گامی در راه مبارزه با قاچاق خواهد بود.

فولادگر با اشاره به لزوم شناسایی گلوگاههای قاچاق تصریح کرد: بخشی از این موضوع قاچاق فردیست و بخشی سازمان یافته است؛ بخش های سازمان یافته ها را می توان پیگیری کرد که از کدام مجاری صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: برخلاف اظهار نظر برخی مبنی بر اینکه نمی توان با قاچاق سازمان یافته مبارزه کرد باید گفت که کشورمان قانون دارد و دستگاههای اجرایی تقنینی وجود دارد بنابراین چرا نتوان مبارزه کرد ؛متاسفانه برخی به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم قاچاق را بزرگترین مشکل بر سر راه تولید داخلی دانست و ادامه داد: وقتی کالایی قاچاق می شود با قیمت کمتر امکان رقابت را می گیرد بنابراین امیدواریم نهادهایی که در این زمنیه مسئولیت دارند همراهی لازم را برای مقابله با این پدیده داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها