زمانی که به دنیا آمد، هم بدن سالمی داشته و هم از نظر ذهنی مشکلی نداشت. او یک انسان نرمال بود، ولی حالا نمی‌شود این موضوع را صد در صد تایید کرد. او فقط 12 سال دارد ولی هم گردنش درد می‌کند و هم چشمانش بسیار ضعیف شده است.
کد خبر: ۹۰۵۲۴۹

زمانی که خانواده می‌خواهند با او صحبت کنند، فقط با دعوا و پرخاشگری جوابشان را می‌دهد و در تمام زندگی‌اش حس تنهایی دارد. هیچ کس جز دوستانش او را درک نمی‌کند. مادر و پدرش نمی‌فهمند کودک نیاز به آزادی دارد. نیاز دارد هر چقدر می‌خواهد در اتاقش تنها باشد و با تلفن همراه یا کامپیوتر خود را سرگرم کند. شاید دلش نخواهد برای غذا خوردن هم از اتاقش بیرون بیاید. می‌خواهد آنقدر غذا نخورد تا بمیرد و این زندگی خودش است، به دیگران ربطی ندارد که او چه می‌کند.

مادر و پدر از او معدل بالا می‌خواهند که او هم درس می‌خواند و معدل بالا می‌آورد. دیگر چه کار باید بکند که نکرده. پس چرا دست از سرش برنمی‌دارند تا آزادانه و بدون مزاحمت زندگی‌اش را بکند. از نصیحت متنفر است و از هر کسی که می‌خواهد با رفاقت به او نزدیک شود و بعد هم او را نصیحت کند بیزار. درس‌هایش که تمام می‌شود سراغ تبلت می‌رود و تا نیمه شب با آن سرگرم است. درس‌هایش را می‌خواند تا بتواند بدون غرهای پدر و مادر با تبلت بازی کند.

شاید این شرایط را بسیاری از نوجوانان دیگر هم تجربه کنند. شاید حتی بارها و بارها با خود فکر کرده باشید که در اینترنت چه چیزی هست که اینقدر نوجوانان و جوانان را به خود مشغول کرده است.

پس بهتر است بدانید درگیر کردن کودکان از سن پایین با گوشی تلفن همراه و اینترنت، این مشکلات یا حتی بیشتر از این را برای آنها ایجاد می‌کند.

سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتا استان فارس درباره درگیری مردم با فضای سایبری و تغییر سبک زندگی گفت: در گذشته شیوه‌ها و سبک‌های دیگری وجود داشت که هویت‌ها و ارتباطات دیگر را مطرح می‌کرد، ولی امروز این موارد در فضای مجازی تغییر یافته و شاهد دوستیابی‌ و هویت‌یابی‌‌های متعدد هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر یک فرد با صد‌ها هویت می‌تواند وارد این فضا شود و دست به اقدامات بسیاری بزند.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر هویت‌ها زمینه جرم و جنایت افزایش یافته و امکان سوء‌استفاده در اختیار افراد قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، فریبکاری نیز در فضای مجازی زیاد شده و معمولا نوجوانان و جوانان که تجارب زیادی ندارند به سرعت جذب این فضا شده و تحت تاثیر قرار می‌گیرند که نتیجه این امر در زمانه فعلی رشد قابل توجه آمار جنایت، اعتیاد، روابط نامناسب اخلاقی و خیانت‌های خانوادگی است.

رئیس پلیس فتا استان فارس در مورد اعتیاد نسل امروز که همانا اعتیاد اینترنتی است، افزود: یکی از مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی ناظر به این مساله، اعتیاد نسل جدید به این فضا است؛ نوجوانی که در فضای مجازی معتاد می‌شود از زندگی طبیعی خود خارج و قدرت اداره زندگی طبیعی ندارد و حتی زندگی‌اش با متلاشی شدن و اختلال جدی روبه‌رو می‌شود.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: نسل نوجوان به طوری در این فضا اعتیاد پیدا می‌کند که در فضای بازی آنلاین زندگی می‌کند؛ مثل بازی معروف «کلش آف کلنز» که حتی بحث احساسات و عواطف را در فضای مجازی و به جای احساسات طبیعی به خود مشغول می‌کند، به طوری که عشق و محبت مجازی، نفرت و جنگ مجازی جای همین‌ها را در فضای طبیعی و معمولی می‌گیرد.

وی بیان کرد: صرف نظر از تخلفات جرم‌انگارانه، آسیب‌های فیزیکی و جسمانی را که بر چشم، ذهن، مغز، گوش و بدن انسان ضربه وارد می‌کند نیز نباید نادیده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها