رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران گفت: عدم ترویج موسیقی فاخر باعث گسترش موسیقی ‌زیرزمینی شده است.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۴
علت گسترش موسیقی زیرزمینی چیست؟

به گزارش جام جم نوا و به نقل از روابط عمومی کنسرواتوار موسیقی تهران، بهزاد معافی رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران افزود: متولیان بخش فرهنگی کشور می‌توانند با حمایت از ترویج موسیقی فاخر، اعتماد جامعه موسیقی را جلب کرده و در راستای اعتلای فرهنگ و موسیقی ایران اسلامی قدم‌های اساسی بردارند.

وی گفت: موسیقی هنری مقدس است که باید آن را به درستی برای همگان معرفی کرد. قدمت موسیقی در ایران به 6 هزار سال می رسد و کشور ما نخستین کشور در جهان بوده که در دانشگاه جندی شاپور به شکل آکادمیک در هنر موسیقی گام برداشته است.

معافی افزود: هیچ کس در کشور با موسیقی فاخر مشکلی ندارد و متولیان امر فرهنگ در کشور باید زمینه ترویج موسیقی فاخر را فراهم کنند تا ذائقه مخاطبان نسبت به آن گرایش پیدا کند.

رئیس کنسرواتوار موسیقی تهران گفت: از حدود دو دهه پیش موسیقی در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک زیر مجموعه هنر، جایگاه واقعی خود را بازیافته است. یکی از مشکلات بر سر راه هنر موسیقی این است که عموماً آن را با موسیقی کوچه و بازار اشتباه می‌گیرند و این دو را یکی می‌دانند.

وی افزود: آنچه در این زمان برای کنسرواتوار تهران اهمیت دارد، تربیت افرادی است که بتوانند معلمینی شایسته برای نسل آینده باشند و به همین دلیل است که در استراتژی جدید آموزش موسیقی، بهره‌گیری از فارغ‌التحصیلان در کنار سایر استادان و چهره‌های ماندگار کشور ضروری دیده شده است.

معافی گفت: کنسرواتور تهران از کارگاه‌های موسیقی، آزمایشگاه تکنولوژی صدا و آموزش‌های مجازی برای ارتقاء مهارت فارغ‌التحصیلان استفاده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها