مذاکرات دیروز یمن در کویت برای حل جنگ در یمن با کارشکنی‌های هیأت ریاض بی‌نتیجه ماند و وزیر خارجه دولت مستعفی اعلام کرد با دولت توافقی مورد درخواست انصارالله مخالف است و آنها دولت را با انصارلله تقسیم نخواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۳

عبدالملک مخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن پس از مذاکرات دیروز اعلام کرد شکاف اختلافات با انصارالله زیاد است.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای پیشرفت روند مذاکرات یمن را مستمر و در عین حال تقریبا کند توصیف کرد. ولد الشیخ احمد تصریح کرد: در این نشست‌ها درخصوص برخی موضوعات اجماعی حاصل شده و در برخی موضوعات دیگر اختلافات به قوت خود باقی است.

در حالی که هیأت طرفدار عربستان، جنبش انصارالله را متهم به سهم خواهی از قدرت می‌کند محمد عبدالسلام، سخنگوی این جنبش بر توافقی بودن راه حل در یمن از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.

از سوی دیگر حمید رزق، عضو هیأت گفت‌وگو کننده انصارالله با اشاره به کندی روند مذاکرات و بی‌نتیجه بودن آن تاکنون گفت: تاکنون تنها دستاورد گفت‌وگوهای صلح یمن فقط انعقاد آن بوده و هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است و چشم‌انداز خوبی نیز برای آن وجود ندارد، زیرا آتش‌بس همچنان از سوی طرف مقابل نقض می‌شود و مناطق مختلف یمن بمباران می‌شوند.

در عین حال مقام‌های کویتی و نماینده سازمان ملل همچنان درتلاش هستند از شکست مذاکرات جلوگیری کنند. هیات ملی گفت‌وگوکننده یمن در کویت به ریاست محمد عبدالسلام، رئیس هیات انصارالله و عارف زوکا، رئیس هیات کنگره مردمی سراسری، روز گذشته با معاون وزیر خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کردند؛ اما در پر کردن شکاف و حل اختلافات میان هیات صنعا و هیات دولت مستعفی یمن ناکام ماندند.

این مذاکرات در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حکایت از اعزام نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به استان مأرب از سوی عربستان دارد و در عین حال گزارش شده جنگ در نبردهای میدانی در یمن همچنان ادامه دارد. منابع یمنی از انفجاری انتحاری در شهر بندری المکلا در جنوب این کشور خبر دادند که گفته می‌شود توسط عوامل انتحاری رخ داده و 30 کشته و بیش از 70 زخمی برجای گذاشته است.

از سوی دیگر پایگاه خبری الخبر گزارش کرد جمعه شب در همین شهر که بتازگی کنترل آن به دست ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان افتاده درگیری‌های مسلحانه نیروهای اماراتی و القاعده ادامه داشته است.

در رویدادی دیگر در انفجار انتحاری در ورودی یک پایگاه نظامی در مرکز استان حضرموت در جنوب یمن 9 نفر کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها