مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اکران گسترده آثار هنری در سطح شهر با برپایی دومین دوره «نگارخانه‌ای به‌وسعت شهر» خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۹۸۵

به گزارش فارس، عیسی علیزاده گفت: «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» سال گذشته دهم تا بیستم اردیبهشت‌ برگزار شد؛ اما امسال در اردیبهشت‌ماه سازمان زیباسازی شهر تهران دو رویداد مهم فرهنگی؛ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داشت که با توجه به افتتاح مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده داشتند و به‌همین دلیل امسال زمان برگزاری رویداد «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» را به تعویق انداختیم و این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری از یکم تا دهم خرداد برگزار خواهد شد.

او افزود: در این دوره نیز بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، آثار هنری شاخص ایرانی و خارجی را که عموما در موزه‌ها نگهداری می‌شود و جزو بهترین‌ آثار هنری است،برای اکران در فضای تبلیغات شهری انتخاب کردیم.

علیزاده درباره انتخاب آثار ایرانی گفت: در این دوره آثار هنرمندان شاخص از کمال‌الملک به بعد را انتخاب کردیم و بیشتر آثار هنرمندانی به نمایش درخواهد آمد که درقید حیات نیستند.

او مجموعه آثار انتخاب شده ایرانی و خارجی را در این رویداد هنری حدود 800 اثر عنوان کردکه افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و درباره تعداد سازه‌های تبلیغاتی که در سطح شهر این رویداد را پوشش خواهد داد، گفت: سیاست ما این است که از تمام فضاهای تبلیغاتی سطح شهر در این رویداد استفاده شود مگر سازه‌هایی که جای مناسبی نیست یا خود سازه وضعیت مطلوبی ندارد. در مجموع از بیش از 2000 سازه تبلیغاتی اعم از عرشه پل، بیلبورد و دیگر سازه‌های تبلیغاتی برای «نگارخانه‌ای به وسعت شهر» استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره تفاوت این دوره با دوره نخست این رویداد هنری توضیح داد: در این دوره زمان بیشتری برای طراحی، چاپ و نصب در اختیار داشتیم در حالی که در دوره قبل در یک زمان 20 روزه این رویداد را برپا کردیم. این زمان این امکان را در اختیار ما قرار داد تا ضعف‌های دوره قبل را برطرف کنیم.

سازمان زیباسازی شهر تهران سال گذشته با اکران آثار هنری هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی روی بیلبوردهای شهر، تهران را به یک گالری بزرگ برای ارائه آثار هنری تبدیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها