مشکل تازه‌ای که برای جادوگر پیش آمده است

علی کریمی و ریزش سکه‌ای مو

علی کریمی قبل از برگزاری آخرین هفته لیگ برتر، بارها به حمایت از پرسپولیس تیم محبوبش پرداخت. او در تمرین این تیم هم آفتابی شد و صحبت‌هایی در حمایت از پرسپولیس به زبان آورد.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۵
علی کریمی و ریزش سکه‌ای مو

فارغ از حمایت او و همین طور صحبت هایش، تصاویر منتشر شده از کریمی در تمرین پرسپولیس نشان می‌دهد این چهره محبوب با مشکل تازه‌ای روبه‌رو شده است. این تصاویر به خوبی گویای آن است که بخشی از ریش‌های علی کریمی ریخته و هنوز او نتوانسته راهی برای مداوای بیماری‌اش پیدا کند اما چه مشکلی برای جادوگر پیش آمده است؟ آیا کریمی به خاطر استرس با مشکل ریزش مو روبه‌رو شده است؟

ریزش سکه‌ای مو

تصاویر آخری که از جادوگر رسیده، نشان می‌دهد او هم با مشکلی به نام «ریزش سکه‌ای مو» با «آلوپسی آره آتا» روبه‌روست. آلوپسی در لغت به معنی ریزش و کم شدن مو و آره آتا به معنی منطقه است که در فارسی به ریزش سکه‌ای یا منطقه‌ای ترجمه شده است، زیرا همانند سکه‌ای گرد، موی سر خالی می‌شود. این بیماری اغلب با ریزش موی سر همراه است ولی می‌تواند در سایر قسمت‌های بدن مانند سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و... دیده شود. حرف و حدیث در مورد ریزش سکه‌ای مو زیاد است و این حرف‌ها گاهی موجب به وجود آمدن ابهاماتی در ذهن برخی مبتلایان به این بیماری می‌شود.

به گفته پزشک‌ها، آلوپسی جزو بیماری‌های ناشناخته است و هنوز کسی دلیلش را نمی‌داند. این بیماری علل متفاوتی مانند هورمونی، خودایمنی، عوارض داروها، کم‌خونی و... دارد.

اگر به صورت کریمی دقت کنید، بخشی از ریش‌های او هم ریخته است. البته چندی قبل وقتی این بازیکن در مراسم ختم اولادی حاضر شد، حاضران پس از دیدن این بازیکن از او می‌پرسیدند آیا مشکلی برایش به وجود آمده است؟ گویا با وجود طی کردن مراحل درمانی، هنوز مشکل کریمی مرتفع نشده است. ریزش سکه‌ای مو در دهه دوم و چهارم زندگی شیوع بیشتری دارد. رشد مجدد موها در 34 تا 50 درصد موارد و حتی گاهی تا 80 درصد موارد، تا یک سال بعد از شروع بیماری، اتفاق می‌افتد و به همین دلیل علی کریمی هم باید مدتی منتظر بماند تا این مشکلش حل شود.

البته در کمتر فوتبالیست یا مربی فوتبالی چنین مشکلی دیده شده است و به همین دلیل نمی‌شود گفت کریمی به دلیل استرس فوتبال، با چنین مشکلی مواجه شده است. فوتبالی‌ها همیشه با استرس‌های زیادی روبه‌رو هستند و اگر قرار بود این استرس‌ها عامل اصلی آلوپسی باشد، بی‌شک بیشتر مربیان و فوتبالیست‌های ایران با چنین مشکلی مواجه بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها