این روزها هندبالیست‌های جوان در اردوهای اروپایی حضور دارند

تمرین جهانی شدن هندبال در اوکراین

جوانان هندبالیست ایران، از برنامه‌های تیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راضی هستند. آنها یک هفته در اکراین با چند تیم بازی می‌کنند و سپس به لهستان می‌روند تا اردوی آماده سازی خود را در این کشور ادامه بدهند. تیم هندبال جوانان ایران، مرداد امسال در مسابقه‌های قهرمانی آسیا شرکت می‌کند که در اردن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۲

کیوان صادقی، سرمربی جوانان هندبال درباره بازی‌های تدارکاتی تیمش می‌گوید: چند دیدار تدارکاتی در کی یف داریم و با تیم‌های اوکراین، بلاروس و لهستان بازی می‌کنیم. پس از آن، جمعه رهسپار لهستان می‌شویم و در آنجا اردو می‌زنیم. در حال حاضر شرایط خوبی داریم و برگزاری بازی‌های تدارکاتی به سطح کیفی تیممان کمک می‌کند. جوانان هندبال ایران در یک سال گذشته زیر نظر فدراسیون هندبال قرار داشتند. این تیم در قالب تیم نیروی زمینی در رقابت‌های لیگ برتر هندبال شرکت کرده بود تا نفرات آن در آمادگی دائمی قرار داشته باشند.

فرامرز خالقی، مدیر تیم‌های ملی هندبال درباره برنامه تیم جوانان می‌گوید: فدراسیون برنامه متنوعی برای جوانان دارد که در اردوهای داخلی و خارجی اجرا می‌شود. در حال حاضر، 22 بازیکن در اردوی اوکراین به مدت یک هفته حضور دارند، اما پس از آن با 18 نفر به لهستان می‌روند.

هندبالیست‌های جوان ایران، علاوه‌بر قهرمانی آسیا برای گرفتن جواز رقابت‌های جهانی به اردن می‌روند. خالقی درباره گروه ایران در دور مقدماتی می‌گوید: تیم جوانان در گروه اول با تیم‌های اردن و ازبکستان هم گروه است. این بازی‌ها حکم رقابت‌های انتخابی جهان را دارد که سال آینده در الجزایر برگزار می‌شود. فدراسیون با روش گلخانه‌ای این تیم را هدایت کرد و از سال گذشته در قالب تیم نیروی زمینی در بازی‌های لیگ هندبال شرکت کرد. نتایج این تیم در دور برگشت بسیار ایده‌آل بود که نشان از پیشرفت تیم در جریان این رقابت‌ها دارد. سه تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا به جام‌جهانی الجزایر صعود می‌کنند که خالقی با توجه به برنامه‌ریزی مناسب امیدوار است، ایران یکی از تیم‌های صعود‌کننده باشد. او ادامه می‌دهد: بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر گرفته شده و با توجه به فعالیت بچه‌ها در لیگ و اردوهای چند ماه گذشته می‌توانیم به آینده خوب آنها امیدوار باشیم. در اردوی تیم هندبال جوانان، میلووان مربی صرب دروازه بانان، کیوان صادقی، سرمربی تیم را همراهی می‌کند. این مربی در تیم بزرگسالان ایران با عملکرد مناسبی که روی دروازه‌بانان داشت کارنامه خوبی دارد. بنابراین فدراسیون تصمیم گرفت از وی در تیم جوانان استفاده کند.

خالقی با تائید کار این مربی می‌گوید: دروازه‌بانان تیم ملی بزرگسالان در تمام رقابت‌ها اعم از جهانی، آسیایی و رقابت‌های انتخابی المپیک خوب کار کردند که این نشان از دانش مربیگری میلووان دارد. بنابراین بهتر است او دانش خود را در اختیار جوانان قرار بدهد.

هندبالیست‌های جوان در بازگشت به ایران برنامه‌های دیگری دارند. ایران و لهستان برای دو تورنمنت ده روزه با هم به توافق رسیده‌اند که یک تورنمنت در لهستان و بعدی به میزبانی ایران برگزار شود.

صادقی می‌گوید: تیر امسال در تبریز تورنمنت داریم که چهار تیم ایرانی و چهار تیم خارجی در آن حضور دارند. نمایندگان ایران را تیم امید (تیم ایران ب)، تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران و تیم تبریز تشکیل می‌دهند. چهار تیم دیگر هم از کشورهایی هستند مانند لهستان و قطر که هنوز حضورشان قطعی نشده است. در مجموع، هشت بازی دوستانه با تیم‌های مختلف در تورنمنت تبریز برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها