اعضای باند بزرگ کیف قاپی تهران هنگام کشیدن نقشه برای سرقت در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۴۹۱۳
جزییات دستگیری ۱۱ کیف قاپ تهران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سیزدهم دی سال گذشته زن جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین به مأموران اعلام کرد که کیف دستی اش حاوی گوشی تلفن همراه ، وجه نقد مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف قاپی» و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در خیابان بهار شیراز به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو نفر راکب و ترک نشین اقدام به قاپیدن کیف بنده حاوی مدارک شناسایی ، عابربانک به همراه رمز، دو دستگاه گوشی تلفن همراه کرد و از محل متواری شد.

وی افزود: با توجه به گران بودن هر دو دستگاه گوشی تلفن همراهم، به توصیه اعضای خانواده اقدام به نصب نرم افزاری در گوشی های تفلن همراه خود کردم که با بهره گیری از آن نرم افزار می توان در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی تلفن همراه ، محل دقیق گوشی ها پیدا کرد.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی ساختمانی در خیابان مفتح جنوبی شدند،با تحقیقات و مراقبت های نامحسوس پلیسی مشخص شد که این محل، خانه ای مجردی و متعلق به یکی از مجرمان سابقه دار به نام احمد با بیش از 10 فقره سابقه دستگیری است که آنرا اجاره و به محلی برای تردد مجرمان سابقه دار و به ویژه اعضای گروه سارقان به سرکردگی خود بدل کرده بود.

سرانجام با انجام مراقبت های نامحسوس پلیسی، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اطمینان از حضور تمامی اعضای گروه سارقان در محل ملاقات هایشان در خیابان مفتح جنوبی، عملیات غافلگیرانه ای با حضور چندین تیم عملیاتی از کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی انجام و ۱۱ عضو این گروه از سارقان خشن و حرفه ای به همراه سرکرده گروهشان (مجموعا ۸ مرد به همراه ۳ متهم زن) دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها، علاوه بر کشف مقادیر زیادی از انواع گوشی های تلفن همراه مسروقه از جمله دو دستگاه گوشی تلن همراه متعلق به شاکی پرونده، چندین دستگاه تبلت ، مدارک هویتی متعلق به سایر افراد، کیف مردانه، کیف زنانه و... کشف شد.

همچنین از متهمان چند قبضه سلاح سرد به همراه یک قبضه اسلحه کمری با فشنگ جنگی متعلق به سرکرده گروه کشف شد.

اعضای این گروه از سارقان صراحتا به دهها فقره کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه (موبایل قاپی) در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه مناطق مرکزی شهر از قبیل میدان هفت تیر ، خیابان سنایی، ولیعصر، سهروردی، شریعتی و... به شیوه یک موتوره و یا دو موتوره اعتراف کردند.

در تحقیقات از سه متهم زن این پرونده نیز مشخص شد که در صورت سرقت عابربانک های حاوی رمز، سرکرده گروه عابربانک های مسروقه را در اختیار این سه نفر قرار می داد و آنها نیز با مراجعه به طلافروشی های سطح شهر تهران اقدام به خرید طلا و سکه می کردند که با انجام تحقیقات چند مغازه طلافروشی و صرافی شناسایی و تصاویر بدست آمده از این سه متهم زن در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری متهمان، گفت: تمامی اعضای این گروه از سارقان از مجرمان سابقه دار و بعضا متواری و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ به ویژه اداره مبارزه با کیف قاپی هستند که در طول یک سال گذشته اقدام به دهها فقره کیف قاپی و سرقت گوشی های تلفن همراه کرده اند. بنا بر اعترافات بدست آمده، این گروه از گوشی های تلفن همراه مسروقه جهت خرید موادمخدر یا شرط بندی و انجام قمار استفاده کرده اند.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی این گروه از سارقان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر سرکرده گروه به همراه سه عضو اصلی دیگر گروه از سوی قاضی پرونده صادر شده است لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاوی این افراد شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر میدان نیلوفر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها