در نشست خبری رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران عنوان شد

تهران فقیر ترین شهر از نظر تعداد مساجد

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران گفت: تهران از نظر تعداد مساجد فقیرترین شهر کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۲
تهران فقیر ترین شهر از نظر تعداد مساجد

به گزارش جام جم انلاین ، حجت الاسلام جواد صادق زاده در نشست خبری امروز خود با اعلام این موضوع گفت: تهران درحال حاضر دارای ١٩٦٤مسجد است که نسبت به جمعیت آن، این مقدار باید حداقل ٤٠٠٠مسجد باشد.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت های شهرداری فقط ساخت اتوبان، مترو و فضای سبز و... نیست، افزود: کلیه فعالیت های شهرداری در راستای این شعار است که «جان را آباد کن تا جهان آباد شود».

وی با اعلام فهرست فعالیت های این مرکز در سال ٩٤ افزود: در سال گذشته شهرداری تهران به ٧٠٠٠ مسجد مساعدت مالی کرده که حداقل این کمک های مالی ٥٠٠هزار تومان بوده است.

به گفته حجت الاسلام صادق زاده، میزان مساعدت مالی شهرداری تهران در تجهیز مساجد پایتخت رقمی معادل ٤٤میلیارد تومان بوده است.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: در تهران ١٢٣حوزه علمیه وجود دارد و سال گذشته به این حوزه ها هم کمک شده است.

وی در ادامه از توجه ویژه این مرکز بر ساماندهی منطقه هرندی خبر داد و افزود: بعد از ورود شهردار تهران به بحث ساماندهی منطقه هرندی، فعالیت های ما هم در این منطقه بیشتر شد و مساجد این منطقه را تحهیز کرده و تلاش شد ارتباط بیشتری بین دانش اموزان و مدارس برقرار شود بطوریکه درحال حاضر همیشه حدود ٥٠-٦٠دانش اموز در مساجد حضور فعال دارند و این حرکت مثبتی برای رسیدگی به وضعیت فرهنگی نوجوانان این منطقه است.

رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در پایان از شناسایی ٧٠هزار خانه فقیر در شهر تهران خبر داد و گفت : تاکید شهردار تهران بر این است که کمک به این خانه ها توسط مساجد انجام شود.

مینا مولایی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها