حال و روز تیم ملی هندبال در فاصله 100 روز تا آغاز رقابت‌های قهرمانی آسیا

بدون سرمربی، بدون اردوی تمرینی!

شانزدهمین دوره رقابت‌های هندبال بانوان قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان قرار است شهریورماه سال جاری در اردن برگزار شود، جایی که تیم ملی هندبال بانوان ایران هم به میدان می‌رود.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۴

به گزارش جام بانوان، در حالی اردن به عنوان میزبان این دوره از رقابت‌ها انتخاب شده است، هنوز هیچکدام از کشورهای شرکت‌کننده مشخص نشده‌اند. تیم ملی والیبال بانوان هندبال ایران نیز شرایط نامشخصی برای حضور در این رقابت‌ها داشت اما اکنون حضور این تیم در این دوره از رقابت‌ها تائید شده است. تمرینات تیم ملی هندبال بانوان ایران هم فعلا در مرحله استعدادیابی برگزار می‌شود که مشخص نیست در رده سنی بزرگسالان از چه زمانی اردوها آغاز خواهد شد و چه کسی هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت.

استارت کار، تیرماه

رحیمه عباسی کارشناس هندبال بانوان و سرپرست تیم ملی بانوان در این باره گفت: تیم ملی هندبال بانوان ایران قطعا در این دوره از رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. تمرینات تیم ملی هندبال بانوان از تیر ماه آغاز خواهد شد، اما بقیه برنامه‌ها با جزئیات بیشتری تدوین می‌شود.

سرپرست تیم ملی هندبال بانوان با اطمینان از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌گوید و با اطمینان بیشتری از آغاز تمرینات تیم ملی حرف می‌زند. دو ماه تمرین که البته با محاسباتی کمتر هم می‌شود برای حضور در رقابت‌های آسیا کافی است؟ مسلما خیر. تیم ملی بانوان در دوره‌های پیشین مقامی بهتر از هشتمی به دست نیاورد و به نظر می‌رسد این بار نیز قرار نیست نتیجه درخشانی رقم بخورد، هر چند ارتقای حداقل یک یا دو پله‌ای مد نظر مسئولان فدراسیون هندبال باشد.

چه کسی سرمربی تیم ملی می‌شود؟

تیم ملی هندبال بانوان فعلا مربی ندارد. در قهرمانی آسیا اما قرار نیست سرمربی تیم ملی برخلاف آنچه که در هفته‌های اخیر شنیده می‌شد خارجی باشد. مربی خارجی در مدت‌زمان کم باقی‌مانده کار خاصی نمی‌تواند انجام بدهد و شناختی هم نسبت به بازیکنان ایرانی ندارد. سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایرانی است. گفته می‌شود ناهید غارسی یکی از گزینه‌های سرمربی‌گری تیم ملی هندبال بانوان خواهد بود، بانویی که یکی از پرسابقه‌ترین مربیان عرصه هندبال بانوان محسوب می‌شود. البته این گزینه قطعی نیست. چند مربی پرسابقه دیگر که سال‌ها در لیگ برتر هندبال بانوان فعالیت کرده‌اند نیز از دیگر گزینه‌های مربیگری هستند، اما غارسی از بقیه شانس بیشتری برای قبول هدایت بانوان ملی‌پوش دارد. او پیش از این در رده ملی فعالیت کرده است و با ملی‌پوشان هندبال آشنایی دارد.

تکلیف سرمربیگری تیم ملی هندبال بانوان نیز تا یک ماه آینده مشخص می‌شود. پس از آن بلافاصله اردوهای تیم ملی هندبال بانوان تشکیل می‌شود تا در فرصت کم باقی‌مانده ملی‌پوشان خود را جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده کنند.

پیش‌بینی می‌شود 12 تیم در رقابت‌های هندبال بانوان قهرمانی آسیا شرکت کنند.

هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها