انتقادها از سنگ‌اندازی آمریکایی‌ها در مسیر برجام همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارنظرها، دیروز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی در آمریکا دارند، سعی کردند با اعمال دیدگاه‌های تنگ نظرانه خویش، روند کند‌ساختن نتایج توافق برجام را دنبال کنند. این رویکرد مخالفان، نیازمند هوشیاری و طراحی‌های جدید برای خلق چشم‌اندازهای جدید و پیشبرد اهداف ایران است.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی در جلسه افتتاحیه سمینار محدود رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» افزود: در شرایط جدید همه تلاش‌های سفرا باید بر پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود تا مردم در عمل، آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

در ادامه این جلسه، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تشریح جزئیات فنی توافق برجام درخصوص فرصت‌های به وجود آمده ناشی از این توافق اظهار کرد: فرآیند غنی‌سازی در چارچوب ظرفیت‌های علمی و منابع طبیعی کشور در حال پیشرفت است و روند پیشبرد فعالیت‌های انرژی اتمی به طور طبیعی و متناسب با برنامه راهبردی کشور در مسیر شفاف و مطابق با شاخص‌های بین‌المللی روبه جلوست.

سیدعباس عراقچی، سومین سخنران افتتاحیه همایش سفرا با تشریح دستاوردهای توافق برجام عنوان کرد: توافق برجام موجب تثبیت برنامه صلح‌آمیز اتمی شد و هزینه‌های تحمیلی بر کشور را برطرف کرد و سایه تحریم‌ها و شش قطعنامه شورای امنیت عالی کشور را از بین برد. معاون بین‌المللی و حقوقی وزارت امور خارجه با تبیین سیاست‌های ایران‌هراسی ناشی از رویکردهای بدخواهان در آمریکا و لابی صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه گفت: سیاست ایران هراسی، فضاسازی‌های کاذبی است که می‌تواند فرصت‌ها و واقعیت‌های ناشی از توافق برجام را غبارآلود کند، ولی خوشبختانه با تلاش‌های جاری کشور و برداشته شدن گام‌های بلندی در چارچوب اعاده ساز و کارهای رفع تحریم‌ها و طبیعی‌سازی تمام عرصه‌های مربوط به تجارت خارجی و تولید و فروش نفت، بازاریابی و بررسی مکانیزم عادی‌سازی تعاملات مالی و بانکی پس از برجام را شاهد هستیم.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در این جلسه از جذب بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از زمان امضای توافق هسته‌ای برجام خبر داد و افزود: علاوه بر این، حضور هشت رئیس‌جمهور، پنج نخست‌وزیر، سه رئیس مجلس و 28 وزیر خارجه، گویای آثار ملموس از انگیزه کشورهای خارجی برای روآوری به اقتصاد رو به رشد ایران است.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور،رئیس کل بانک مرکزی و برخی دیگر از وزرای اقتصادی کابینه نیز در این جلسه از دستاوردهای برجام سخن گفتند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها