مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و خدمات امور مشترکان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که هیچ افزایشی در نرخ آب امسال اعمال نشده است، خواستار دقت نظر مشترکان به دوره‌های قرائت کنتورها در محاسبه قبوض شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۹

به گزارش ایرنا، معصومه آذرگون به نحوه محاسبه مبالغ قبض‌های آب اشاره کرد و افزود: مواردی همچون آب‌بها، آبونمان آب و فاضلاب، مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد دفع فاضلاب (حسب مورد)، سهم آبفای روستایی، تبصره و مالیات بر ارزش افزوده در این قبض‌ها محاسبه می‌شود. به گفته این مقام مسئول، محاسبه آب‌بها به صورت پلکانی و در ده پله انجام می‌شود که متوسط وزنی آنها از ابتدای مهرماه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است. این مقام مسئول یادآور شد: همزمان با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال 89، مبلغ آبونمان از قبوض حذف شد اما مجددا از ابتدای مهرماه گذشته ده هزار ریال به ازای هر واحد تجاری یا خانگی مصرف‌کننده در ماه دریافت می‌شود.

وی به اشتباه برخی افراد در محاسبه این مورد اشاره کرد و گفت: وقتی دوره محاسبه قبوض برق از یک ماه فراتر می‌رود، به تعداد روزها بر مبلغ آبونمان نیز اضافه می‌شود و به‌طور نمونه، این مبلغ برای یک دوره 35 روزه 11 هزار و 660 ریال (ده هزار تقسیم بر 30 روز ضربدر 35 روز) است که البته در تعداد واحدهای هر ساختمان یا آپارتمان نیز ضرب می‌شود؛ نکته‌ای که کمتر به آن دقت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها