دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از برخورد جدی با واردکنندگان غیرقانونی پوشاک دست دوم (تاناکورا)خبر داد و تاکید کرد که هیچ‌کس حق واردات و فروش این اقلام را ندارد.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۳

علی‌اکبر پوراحمد نژاد در گفت‌وگو با تسنیم درباره فروشگاه‌های دست دوم فروشی پوشاک اظهار کرد: ما علاوه بر این‌که این محموله‌های قاچاق پوشاک دست دوم را ضبط خواهیم کرد، با مغازه‌های عمده‌فروشی غیرقانونی آن هم برخورد می‌کنیم، چنان‌که سال گذشته نیز با چند مغازه عمده‌فروشی برخورد کردیم.

وی به تفاهم‌نامه کمیسیون و اتحادیه پوشاک اشاره کرد و افزود: با اتحادیه تفاهم‌نامه نوشتیم که ظرف مدت دو ماه یعنی تا اردیبهشت ابتدا آن واحدهای صنفی که مشغول فعالیت هستند، پروانه خود را تبدیل به واحد صنفی حق فروش کنند، چراکه عمده تخلفات در واحدهای بدون پروانه است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران تصریح کرد: اتحادیه در حال حاضر خودش تقاضای مهلت کرده است و ما نیز سال گذشته واحدهای بدون پروانه‌ را جمع کرده و با آنان برخورد کردیم؛ خود اتحادیه هم خواهان جمع‌آوری این فروشگاه‌های بدون پروانه است و اخطار لازم را به آنان ارائه کرده است.

پوراحمد نژاد تصریح کرد: پوشاک تاناکورا به شکل گونی و لابه‌لای محموله‌ها وارد می‌شود و حداقل‌های آن نیز قابل قبول نیست؛ حتی بخشی از پوشاک دست دومی که وارد می‌کنند، بدون بسته‌بندی ورود پیدا می‌کند و در اینجا عملیات بسته‌بندی انجام می‌گیرد که مناسب نیست.

وی با تاکید بر این‌که هیچ‌کس حق فروش پوشاک دست دوم با عنوان تاناکورایی را ندارد، گفت: طبق نظر وزارت بهداشت، پوشاک دست دوم در بهترین شرایط نیز حاوی بیماری پوستی خواهد بود و ما نیز با مصادیقی که برای سلامت مردم مشکل‌آفرین باشد، برخورد می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها