روز جمعه تظاهرات معترضان به اصلاح لایحه قانون کار در شهر رِن فرانسه به خشونت کشیده شد. روز گذشته نیز تظاهرات دیگری قرار بود در اعتراض به خشونت پلیس برگزار شود، اما در آخرین دقایق استانداری ایل اِ ویلِن آن را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۴۶۰۵

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رن، در پی خشونت و درگیری در جریان اعتراض مردم شهر رن به لایحه اصلاح قانون کار در فرانسه، تعدادی از شعب بانک‌ها و برخی فروشگاه‌ها در مرکز شهر تخریب شد. سالن شهرداری رن که از 12 روز پیش به اشغال معترضان در آمده و «خانه مردم» نام گرفته بود، صبح جمعه با عملیات گسترده پلیس و آتش نشانی تخلیه شد. معترضان در واکنش به این اقدام، فراخوانی برای تجمع دیگری در عصر جمعه اعلام کردند. این تجمع با حضور حدود 200 نفر در بخش تاریخی شهر رن و در آرامش آغاز شد، اما ساعتی بعد با افزایش تعداد معترضان که برخی از آنها صورت خود را پوشانده بودند و نیز حمله آنان به دوربین‌های مدار بسته، به خشونت کشیده شد. پلیس نیز از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

در جریان این ناآرامی، به تعدادی از فروشگاه‌ها، بانک‌ها و دفتر محلی حزب سوسیالیست خساراتی وارد شد. به همین مناسبت استانداری ایل اِ ویلِن برگزاری تظاهرات دیروز را که قرار بود علیه خشونت نیروهای پلیس برگزار شود، ممنوع اعلام کرد.

برنار کزنوو وزیر کشور فرانسه در واکنش به ناآرامی‌ها در رن و شهر نانت معترضان را اوباش متنفر از دولت و کشور نامید که به گفته وی این دو شهر را به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند. تعدادی از شهرهای فرانسه از دو ماه پیش، به صحنه اعتراض‌های گاه خشونت بار علیه لایحه اصلاح قانون کار در آمده است. لایحه اصلاح قانون کار دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز‌تر می‌کند و نرخ پرداخت‌‌های اضافه‌ کاری و نیز اضافه‌ کاری در شب را کاهش می‌‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها