رئیس‌جمهور ترکیه از اظهارات رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق مبنی بر اینکه نظام ریاست‌جمهوری بدون خونریزی محقق نمی‌شود، انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۸
اردوغان خطاب به قلیچدار اوغلو: مانند بره مطیع باش!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس‌جمهور ترکیه از اظهارات رهبر حزب جمهوری خواه خلق مبنی براینکه نظام ریاست جمهوری بدون خونریزی محقق نمی شود، انتقاد کرد.

" رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه، گفت مردم تنها مرجع تصمیم گیری دراین زمینه هستند و " کمال قلیچدار اوغلو " رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه دراین باره صلاحیت ندارد، درصورتیکه مردم ترکیه به نظام ریاست جمهوری رای بدهند، باید تسلیم شوی و مانند بره ای مطیع باشی.

پایگاه " ترک پرس " به نقل از اردوغان نوشت این افراد را به نادانی در سیاست و عرف آن متهم کرد و گفت آیا آمریکا و آمریکای جنوبی در زمان منتقل شدن به نظام ریاست جمهوری خون ریختند، هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

اردوغان گفت: آن ها خون نمی ریزند، بلکه خون خود را در راه دفاع و حمایت از وطنشان در مقابله با تروریسم فدا می کنند و کسانی که در زیر پرچمی واحد هستند و در کشوری واحد زندگی می کنند، درزمان حاضر، با استقامت در برابر گروه های تروریستی این وظیفه را انجام می دهند و در راه خود با ایمان و ثابت قدم هستند.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه به تنهایی درمقابل 14 حزب در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در دهم اوت وارد شده است، و با رای اکثریت مردم 52 درصد از انتخابات پیروز شده است، تاکید کرد اراده مردمی بار دیگر در زمان همه پرسی از نظام ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها