حذف شیر از سبد خانوار یعنی پیری زودهنگام جمعیت

واحدهای دامداری به سالن عروسی تبدیل می‌شوند

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران مطرح کرد

مازاد تولید شیر و قیمت شکنی در بازارهای صادراتی

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تاکید کرد: در داخل کشور با مازاد تولید شیر خام و در بازارهای صادراتی با قیمت شکنی رقیبان مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۵۶۲
مازاد تولید شیر و قیمت شکنی در بازارهای صادراتی

به گزارش جام جم آنلاین ، رضا باکری در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: قیمت شیر خام در بازارهای جهانی از ابتدای سال جاری حدود شش درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود امسال تا 30 درصد کاهش یابد.

وی افزود: در حوزه داخلی هم با کاهش مصرف خانوارها روبرو هستیم چون قدرت خرید آنها کاهش یافته است و باید از طریق یارانه و روش های دیگر بتوانیم این بخش از تقاضا را تقویت کنیم.

باکری گفت: 90 درصد صادرات محصولات لبنی ایران به بازار عراق است و تا هشت درصد هم به بازار افغانستان صادر می کنیم و البته امیدواریم ضمن حضور در بازار پاکستان ، در بازار روسیه هم تا حدود 500 میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در همه کشورهای جهان بحران رکود اقتصادی دیده می شود و قیمت شیر خام کاهش یافته است و قیمت ها روز به روز سقوط می کند که شامل قیمت شیرخام، شیر خشک و محصولات لبنی است و بازار این محصولات به شدت تحت فشار قیمت های پایین قرار دارد.

باکری گفت: حداکثر شش تا هشت درصد محصولات لبنی کشور صادر می شود و در حال حاضر کشورهای عربستان، ترکیه و مصر با قیمت شکنی تلاش می کنند حضور خود را در بازارهای لبنیات و شیرخشک منطقه افزایش دهند.

وی ادامه داد: هم اینک در کشور 10 میلیون تن شیر تولید می شود. شیر تولیدی کشور افزایش یافته و تقاضا را پس زده است و در کنار آن صادرات نیز کاهش یافته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: کشورهای دیگر برای صادرات محصولات لبنی خود یارانه های خوب صادراتی به صادر کنندگان خود می دهند که ما متأسفانه تا امروز موفق نشده ایم یارانه صادرات به فرآورده های لبنی بدهیم.

باکری افزود: خوشبختانه تولیدات ما افزایش یافته است و دولت و البته وزارت جهاد کشاورزی باید حمایت کند تا این تولیدات پایدار بماند و با ارائه یارانه صادراتی این محصولات را به کشورهای دیگر صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها