وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در شرایط جدید همه تلاش های سفرا باید بر پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود تا مردم در عمل، آثار و نتایج برجام را احساس کنند.
کد خبر: ۹۰۴۵۳۹
مخالفان آمریکایی برجام درپی کند کردن توافق هسته‌ای هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد جواد ظریف در جلسه افتتاحیه سمینار محدود رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با عنوان «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» اظهار داشت: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا درباره تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید برای بهره‌برداری از برجام در سایه اقتصاد مقاومتی تبادل نظر کنیم.

ظریف افزود: در شرایط جدید همه تلاش های سفرا باید بر پیشبرد توسعه اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم متمرکز شود تا مردم در عمل، آثار و نتایج برجام را احساس کنند.

وی با تشریح رویکرد مخالفان توافق برجام در امریکا اظهار داشت: برخی مخالفان برجام که سابقه طرفداری از رژیم صهیونیستی در امریکا دارند سعی کردند با اعمال دیدگاه های تنگ نظرانه خویش روند کند ساختن نتایج توافق برجام را دنبال کنند؛ این رویکرد مخالفان ، نیازمند هوشیاری و طراحی های جدید برای خلق چشم اندازهای جدید و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه با تبیین ضرورت واقع بینی در ارائه تصویر منصفانه از نتایج به دست آمده در پرتو برجام گفت: در حوزه اطلاع رسانی نیاز به ارائه گزارش دقیق و واقعی از تلاش های انجام شده برای تبلور آثار توافق برجام در حوزه بانکی و مالی و اطلاع رسانی شایسته درخصوص واقعیت های جاری حاکم بر فرایند برجام داریم و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ارائه این رویکرد و گشایش های جدید نقش بارز و اساسی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها